Recension: Scandinavian Formula - Spraybalsam


Date: 2010-01-13 Time: 19:46:42
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________



Ibland kollar jag igenom mitt eget arkiv för att hitta ny inspiration till inlägg - när inspirationen tryter eller inga intressanta nyhetsbrev har trillat ner i inboxen på länge. Idag när jag bläddrade igenom Shoppat-kategorin insåg jag att det ligger en hel del produkter och dräller här hemma som jag inte har lämnat något omdöme om. En blogg är verkligen bra för att hålla reda på vad jag har köpt, när och av vilken anledning (om jag inte själv kommer ihåg varför jag var TVUNGEN att ha just den där nya mascaran eller läppglanset).

Eftersom ni ofta skriver att ni gillar recensionerna på Beauty Place ska jag försöka komma ihåg att recensera allt som jag har testat på senaste tiden (påminn mig gärna eller berätta vad ni vill se recenserat). Idag börjar vi med ett spraybalsam från budgetmärket Scandinavian Formula, som jag fyndade för några månader sedan.

Jag har alltid gillat hårvårdsprodukter som jag kan använda för att reda ut trassel efter att jag har tvättat klart det, utan att skölja ur. Jag bleker ju håret - och har gjort det i ungefär 5 år - och det gör att jag behöver riktigt bra och vårdande produkter för att mitt hår ska vara någorlunda medgörligt. Spraybalsamet från SF har jag sprayat i dels i handdukstorkat hår, innan jag reder ut det och dels när det är lite extra trassligt som efter en partykväll när jag har haft i massa produkter. Eftersom jag var missnöjd med mitt förra schampo & balsam, var spraybalsamet ett måste för att ens kunna reda ut håret efter en tvätt och just för att hjälpa till att reda ut tycker jag att produkten är perfekt.

Jag tycker dock att ett balsam - vid hårtvätten, som mousse eller spray - ska göra så mycket mer än bara hjälpa till att reda ut. Det ska hålla mitt hår antistatiskt på vintern och göra det glansigt. Dessutom ska det skydda mot påfrestningar som vind och andra väderförhållanden kan utsätta håret för. Tyvärr märker jag inget av dessa egenskaper hos spraybalsamet från Scandinavian Formula. Tack vare det relativt låga priset (runt 70 kronor) och att det är bra för att reda ut trassel och tovor får produkten ett medelmåttigt betyg. Inte mer.

BETYG: BBB (3/5)


Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0