Recension: Toni & Guy Schampo och Balsam


Date: 2009-10-04 Time: 14:02:49
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Det är några av er som har frågat hur mitt hårvårdskit från Toni & Guy är och undrar om det är ett budgetfynd. Eftersom jag är halva min tid hos min baby i hans lägenhet och halva min tid hemma har jag olika schampo & balsam hos honom och mig, rätt smidigt så att jag slipper släpa med mig halva badrummet jämt. Det är inte lätt att vara skönhetsjunkie ;)

En stor fördel med Shine Enhance Schampo & Balsam är att de kommer i pumpflaskor. Jag gillar att kunna stå i duschen och slippa klämma, skaka och vända halva flaskan för att få ut en pytteklutt. Men tråkigt nog slutar fördelarna ungefär där.

Schampot är odrygt (3 stora klickar krävs för att mitt semilånga hår ska känna rent och tvättat), det luktar som kåda (!) och det löddrar dessutom knappt någonting. Balsamet plockar inte heller många poäng. Det luktar precis lika skumt - skumt är verkligen rätt ord - och det känns som att håret är gjort av gummi när jag ska försöka reda ut det efteråt. Jag trodde att balsam skulle göra så att håret blev lätt att reda ut och göra det följsamt. När jag behöver extra balsamspray efteråt är jag inte alls nöjd.



BETYG: B (1/5)

Kommentarer
mia

Håller med dig fullständig!. Fick även mina som samma premier, var nyfiken att testa och de är helt värdelösa!. Min pojkvän har fått ärva flaskorna.. Han tycker det funkar ok...

2009-10-06 21:57:47
Veronica, Beauty Place

mia: Man blir kräsen efter att ha testat frisörprodukter :) Men synd ändå.. det är ju så kul att hitta budgetfavoriter!

2009-10-08 16:44:23

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0