Mina favoriter - Duschkräm


Date: 2011-11-07 Time: 20:34:07
Kategori: Mina favoriter { 10 Kommentarer }
______________________________________________________


Jag är en älskare av duschkräm! När den är som bäst ska den ha ett rejält lödder, dofta gott (gärna fruktigt) och återfukta kroppen. Dessutom får flaskan gärna ha snygg design. Jag har inga problem med att lägga ut lite mer pengar på en härlig duschkräm, det är ju i vardagen det är som bäst att skämma bort sig och vad finns det för bättre sätt att lyxa till det än varje dag i duschen?

Genom åren har jag testat många olika duschkrämer. Här är 3 av mina största favoriter, från budget till lyx!

Budget: Dove Go Fresh Beauty Body Wash - Burst. Den här duschkrämen löddrar riktigt bra och återfuktar huden så att den känns len. Fast allra bäst är doften - ljuvlig persika som gör att jag kan stå och sniffa i flaskan även om jag inte ska använda den. Från 20-40 kronor beroende på var du köper den.

Mellan: Bath & Body Works Shower Gel - Black Raspberry & Vanilla. Jag köpte min flaska på bröllopsresan i somras och gissa hur glad jag är att jag köpte 2 olika sorter nu när den första är slut? Jag kan inte ens börja beskriva hur underbart den här doftar och hur bra den är. En gel som med bara ett par droppar vatten blir till ett jättelödder att mysa i duschen med. Kostar strax under 100-lappen i USA.

Lyx: Philosophy 3-in-1 Shower Gel - Melon Daquiri. The best of the best! Duschkrämerna från Philosophy är svåra att slå på fingrarna, det är bara att erkänna. Rejält tilltagna flaskor som räcker i en evighet, en shower gel som är så dryg och outspädd att den nästan är lika tjock som sirap i konsistensen. Dofterna fyller hela badrummet och dröjer sig kvar en lång stund efteråt (Melon Daquiri är min favvo av de dryga 10 som jag testat). Har du inte testat än så måste du bara göra det! Kostar tyvärr ett par hundralappar i Sverige, men går att komma över för $18 (c:a 125 kronor) i USA om du känner någon som kan langa.

Vilken är din duschkrämsfavorit?

Kommentarer
tina

Hej! Jag ska åka till USA om några veckor, för första gången. Jag älskar din blogg och om jag får önska mig en sak så skulle det vara att du skriver ett helt inlägg (eller mail?) om vilka saker du rekommenderar att man kan köpa där i skönhetsväg (kanske även sånt du redan tagit upp), t ex som i detta inlägg med duschkrämen. Jag köper inte mycket smink och sånt men vore kul att testa lite nya saker där. Vilka affärer är bra att besöka? Stor kram och tack för att du gör min värld lite vackrare!

2011-11-07 22:31:26
Linda

Oh svårt att säga en favorit sådär bara men på rak arm så säger jag the body shops olika duschkrämer, de flesta av dom doftar riktigt gott :)

2011-11-08 09:33:19
http://beautybylinda.blogspot.com
Carina (TotalBeauty)

Mina favoriter just nu är från The Body Shop och Aveeno.

2011-11-08 18:01:46
http://www.totalbeauty.se
Josephine

Gillar budgetduschkrämen från Dove, doftar supergott! :)

2011-11-09 13:15:39
http://makeuponista.se
Ika

Jag har ingen speciell favorit som jag hittat än :/ men jag provar mig fram, jag brukar alltid beställa olika :) Kul att prova lite nytt ^^

2011-11-11 12:18:37
http://emelieeriika.blogg.se/
Sparkling Gloss

Philosophy verkar ha riktigt härliga duschprodukter. Har suktat efter dom länge!

emma

fin och gullig blogg du har :)

2011-11-13 12:59:07
http://emmastroms.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Linda: Det har du rätt i. TBS har en solklar fjärdeplats på min lista!



Carina: Duschkrämerna tillsammans med body butterna från TBS är en riktig klassiker.



Josephine: Eller hur? De luktar så gott så det är svårt att beskriva.



Ika: Jag är precis likadan när det gäller nya grejer - har jättesvårt att hålla mig till en och samma produkt och vill alltid testa nytt.



Sparkling Gloss: Testa! De är verkligen värda pengarna de kostar och räcker en evighet :)



Emma: Tack, vad söt du är!

2011-11-13 19:01:12
josefine

"I love - Strawberries & milkshake" är storfavoriten hos mig just nu :)

2011-11-15 23:31:18
http://xjosefinex.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Josefine: Det är många som testar och gillar den just nu! Hur är löddret på den, är det maffigt?

2011-11-18 22:17:17

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0