Recension: L'oreal Lash Architect 4D


Date: 2011-04-03 Time: 16:50:44
Kategori: Recensioner { 5 Kommentarer }
______________________________________________________


Mascaran Lash Architect 4D från L'oreal var en av presenterna som jag fick i den sprängfyllda goodiebagen från bloggfesten i Falun för ett par månader sedan. Mina erfarenheter av mascaror från just L'oreal är väl sådär, jag har ingen favvo i sminkväskan från dem men som ni säkert också vet så är det alltid spännande att testa nya produkter. Hoppet är som bekant det sista som överger och kanske hittar jag en ny älskling i deras senaste tillskott på marknaden.

Märket beskriver Lash Architect 4D som en mascara som är speciellt utvecklad för att ge en false lash-effekt. Den ska ge struktur och framhäva utan att stelna eller klumpa. Volym och böjda fransar utlovas tillsammans med en djup och intensiv look. Borsten är utvecklad för att komma åt alla fransar, till och med de små som det kan vara pilligt att komma åt i vanliga fall.

När jag tittar runt hos andra sminkbloggerskor så verkar det som att mascaran redan har blivit en stor hit. För mig vill den dock inte alls fungera och jag kan inte låta bli att fundera på om det är ett måndagsexemplar jag har fått för den har verkligen prickat in alla fel som jag kan tänka mig.

Redan efter att jag har använt Lash Architect 4D i 1 vecka så börjar den strula och jag tycker verkligen att en mascara ska ha en längre livslängd än så innan den börjar bli dålig. Jag har svårt att få till en jämn applicering, vissa fransar klumpar ihop sig medan andra inte ens ser målade ut. Mascaran klumpar sig rejält (redan på borsten) och jag får tillbringa en dryg minut efter sminkningen med att pilla med tops för att få bort klumparna utan att kleta ut sminket. Resultatet blir bara medelmåttigt, ingen lösögonfranseffekt här inte.

Dessutom smular sig mascaran efter bara någon halvtimme och fortsätter att göra detta under dagen så det här är tyvärr ingen mascara som jag känner att jag kan lita på. För priset 169 kronor skulle jag investera i en mycket bättre mascara om jag var er. Jag kan dock ge den ett litet plus för den snygga designen.

BETYG: B (1/5)

Har ni provat Lash Architect 4D? Vad tycker ni? Eller älskade/hatade ni original-Lash Architect och är nyfikna på den uppdaterade varianten? Tell me!

Kommentarer
Wysteriia

Synd att du inte gillar den! Åt mig funkar den riktigt bra :) Men så är det ju med produkter :)

2011-04-05 12:43:01
http://Wysteriiasblogg.se
Pernilla

Du visste väll om att du kan ha sån panel för frågor i sidan på din blogg? Jag har det på min, tycker det är riktigt smidigt. Dessutom lättare för oss läsare att ställa frågor till dig och så kan vi läsa andras och dina svar :) på http://www.valresultatet.se har jag gjort min, där kan man även göra omröstningar osv! Glöm inte titta in på min blogg också! :)



mvh

pernilla

2011-04-06 16:36:43
Sophia

Hej! Din blogg är verkligen inspererande och bra :)

2011-04-07 16:51:14
http://zoophias.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Wysteriia: Ja, det är rätt intressant att det kan vara så väldigt olika. Såg att den funkade utmärkt för dig, så jag blev så besviken när jag inte alls tyckte om den.



Sophia: Nämen, så söt du är. Tack!

2011-04-09 19:49:48
louise

Provat den & den får mina ögonfransar att klibba ihop & bli klumpiga, inget jag köper igen

2011-08-18 11:35:55

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0