Recension: Darphin Soothing Cream


Date: 2010-06-07 Time: 07:51:08
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________



Det är bara lite mer än 2 månader sedan jag köpte Soothing Cream från snordyra Darphin. Min tub, som redan är slut, kostade strax under 600 kronor. Jamen, då måste den ju i alla fall utföra stordåd, tycker i alla fall jag.

Det är en hårfin linje mellan budget, lite lyxigare krämer och de där som jag klassar som riktigt dyra. Jag köper gärna krämer för 300-400 kronor, jag har av erfarenhet lärt mig att jag brukar tycka bra om dem och att de är dryga så att det där högre priset jämnar ut sig i slutändan. Men när krämerna börjar kosta över 600 kronor, då får de vara något alldeles extra. Då och då köper jag ändå på mig sådana, mest för att testa och se om jag hittar någon kanonkräm som jag inte kan vara utan sedan.

Darphin Soothing Cream har inte mycket av det där "lilla extra". Den luktar underbart - fräscht och gott - och visst återfuktar den helt ok. Men dryg är den verkligen inte, den är ju som sagt slut redan efter två månader och skulle jag köpa den här varje gång den var slut så skulle min hudvårdsrutin bli läskigt dyr. Efter de senaste månaderna med Soothing Cream ser jag heller ingen dramatisk förändring av min hy, den är varken mindre känslig eller mindre torr, som krämen lovar att den ska hjälpa till med. 

Nej, den här krämen rekommenderar jag inte såvida ni inte har en hel drös med pengar på hög som ni känner för att slänga bort på en fuktkräm som bara är hyfsad. Det finns till och med budgetkrämer som är bättre än den här från Darphin.

BETYG: BB (2/5)

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0