Recension: Lancôme Hypnose Drama


Date: 2010-02-07 Time: 20:09:58
Kategori: Recensioner { 19 Kommentarer }
______________________________________________________

När det gäller smink har jag i allmänhet väldigt svårt att hålla mig till en och samma produkt två gånger i rad, i synnerhet då det gäller mascara. Jag vill gärna hitta den ultimata mascaran och även om jag har hittat flera favoriter, är det bara inte lika kul att köpa en likadan som sist som att testa en nykomling på marknaden eller en mascara som har höjts till skyarna bland skönhetsbloggare.

Jag har dock en absolut mascarafavvo och ni har säkert läst om den tidigare. Lancôme Hypnose är otroligt bra på alla sätt och vis och får full pott i min bok. Därför kändes det självklart att testa nya versionen av Hypnose när jag hittade den i ett kit hos Kicks. Lancôme Hypnose Drama har därför hårdtestats av mig de senaste månaderna och från början var jag nästan säker på att hitta ytterligare en mascaraälskling i Drama-varianten. Just på grund av att jag älskar "vanliga" Hypnose känns det så underligt att Hypnose Drama inte alls lever upp till samma standard, enligt mig. Inte ens på långa vägar. Häng med mig på mascaratestande genom bilderna nedan!

På bild 1 har jag ingen makeup alls på ögonen, förutom underlag (foundation, concealer och ögonbrynsskugga), och på bild 2 har jag Lancôme Hypnose Drama på fransarna, nyapplicerad. Skuggan är från E.L.F Cosmetics.

So far so good. Drama ger snygg svärta på fransarna, även om den är lite svår att applicera, det krävs en hel del drag med borsten för att få till ett snyggt resultat. Borsten är böjd till formen för att man lättare ska få till både volym och längd. Volymen känner jag mig nöjd med men längden.. nja, jag tror att ni kan hålla med mig om att fransarna känns som att de har samma längd som utan mascara. Dessutom är det svårt att komma åt de små fransarna längs inne i ögonvrån.

Bild 3 är ytterligare en bild tagen direkt efter applicering, fast ur annan vinkel. Snyggt, men lite småklumpigt. Så kommer vi då till den 4e bilden - ett foto taget ett par timmar efter att jag lagt min makeup.

Ser ni alla de små svarta klumparna av torkad mascara som har fallit ner under ögat, på andra bilden? Det här är den stora anledningen till att jag inte alls diggar den här mascaran - den fäller som jag-vet-inte-vad. Med jämna mellanrum under dagen får jag torka bort flagor som fallit ner och det är bland det värsta jag vet hos en mascara. Ordinarie pris för Lancome Hypnose Drama är strax över 200 kronor och för det förväntar jag mig en betydligt bättre hållbarhet än det här och ser gärna att den är lite lättare att applicera också. 

Nej, hörni, satsa på den vanliga Lancôme Hypnose istället - den är en riktig 5-poängare. Hypnose Drama ger jag inte ens godkänt.

BETYG: BB (2/5) 

Kommentarer
razone

Om du söker en sjuuuuuuktbra plattång är ''Ceramic ION straightener - professionell plattång'' sjuktbra, finns på forhair.se under kategorin ''Kampanjer'' kostar 479 kronor (halva priset), ordinarie pris 949 kronor. sjuuuuktbra e den tar knappt 5 minuter att platta hela sitt hår, lika bra som GAMA:)

sliter inte såmkt alls heller

2010-02-08 10:44:51
Anonym

Jag älskar också Hypnose. Va märkligt att uppföljaren inte är en förbättring. Då kan dom ju strunta i att mixtra med den om dom inte kan göra den bättre. Jaja, då vet man det =) Tack

2010-02-08 11:03:37
Emma

Glömde lämna mina uppgifter. Det är jag som är över här =)

2010-02-08 11:04:15
http://beautybyemma.wordpress.com
Sara ~ Candis

Den mascaran tyckte jag var sjukt bra. Dock fäller den efter några användningar, det gillas inte.



SV. Hihi tack :D

2010-02-08 14:42:56
http://candis.se
Karl

Vill du shoppa make-up och samtidigt bidra till välgörenhet så kolla gärna in på ContributeShopping.com. Två flugor i en smäll.

2010-02-08 15:10:28
http://www.contributeshopping.com
Becca

fin blogg! :)

2010-02-09 18:38:58
http://becsy.blogg.se/
Sublim

jag håller med! i början var jag också väldigt nöjd, men rätt snart tröttnade jag på smul o klimpar.:(

2010-02-09 19:36:32
http://www.sublimt.se
Amalie

Fin blogg :)

2010-02-10 00:25:27
http://ammie.blogg.no
michaela

Lancome hypnose är min favorit också. :)

den slår allt med hästlängder men nu försöker jag ändå testa på andra och ge dom en chans... det lyckas ingen vidare ;D hahaa!

2010-02-10 09:49:05
http://mejx.blogg.se/
Liz

Det här var lite komiskt, igår la jag upp ett inlägg på mina fransar och frågade efter tips på mascaror, och idag hamnade jag på din blogg där du bl.a. tipsar om Lancôme Hypnose :) Jag ska absolut prova den. Jag tycker det är så lätt att fastna på en och samma mascara när man hittat någon som funkar. :)



Sen förstår jag inte hur folk lyckas få en och samma mascara att hålla i ca 3 mån! Mina blir lite torra och klumpiga redan efter 1½ månad trots försiktig hantering...

2010-02-10 11:52:38
http://sminkliz.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Razone: Tack för tipset, jag är inte på jakt just nu men ska komma ihåg det.



Emma: Det är jättekonstigt att den inte är bättre (eller ens bra). Jakten går vidare...



Sara: Smaken är som baken - jag gillar ju originalet.



Becca: Tackar!



Sublim: Aargh, det är det värsta som finns med smulande mascara! Bättre en som ger bra resultat men kräver mycket arbete, i så fall.



Amalie: Tack, vad kul att du gillar den. :)



Michaela: Haha, det brukar vara så! Testa Max Factor - de flesta från de märket är bra, de med.



Liz: Åh, vad kul att jag kan hjälpa! Det där med hållbarhet på mascara är svårt.. jag tycker det varierar från mascara till mascara, vissa håller perfekt i 3 månader, andra knappt 3 veckor. PS: Vilken fin blogg du har!

2010-02-10 13:16:03
Carolina

Riktigt fin & Bra blogg!:)

2010-02-10 18:16:56
http://justbreath.blogg.se/
Li

Synd att den inte levde upp till förväntningarna men du har fina ögon och ögonfransar i alla fall!

2010-02-11 16:16:17
Kajsa Kavat

Synd att den fäller så mycket, annars tyckte jag att den gav dig väldigt fina fransar. Tack för varningen!

Veronica, Beauty Place

Carolina: Tack så mycket, snälla du :)



Li: Nämen, åh så söt du är. Nu gjorde du just min dag :D



Kajsa Kavat: Det var så lite så, det är bara kul att du har användning av mina recensioner. Fällningen är till och med värre än vad bilden visar, så stay away! :(

2010-02-12 09:42:02
Anonym

Intressant inlägg och fin blogg haru ^^

2010-02-13 19:34:16
http://halsotipsen.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Anonym: Tack så mycket, snälla du! :)

2010-02-16 08:06:11
Marie

Håller inte alls med dig när det gäller Lancôme Hypnose Drama.

Jag använder den dagligen och tycker att den är kanon. Lägger du på den rätt så sitter den hela dagen och den smular sig inte.



Fin blogg!



/M



Veronica, Beauty Place

Marie: Alla mascaror fungerar olika för olika människor, förutsättningar och behov - bra att den fungerar bra för dig! Själv tror jag inte att det finns något rätt sätt att lägga på mascara, jag tycker att den ska sitta på plats oavsett hur jag applicerar den på fransarna. Kul att du gillar bloggen!

2010-09-09 18:48:55

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0