Recension av Lush Lip Service


Date: 2006-02-15 Time: 18:08:31
Kategori: Recensioner { 10 Kommentarer }
______________________________________________________

Förra veckan köpte jag efter mycket funderande Lush läppbalsam Lip Service som också ska fungera som allroundprodukt på torra armbågar och nagelband. Efter flitig användning flera gånger om dagen i ungefär en vecka konstaterar jag att det här var inte alls vad jag hade tänkt mig. Min första tanke när jag öppnar burken, som innehåller 10g läppbalsam, är att konsistensen är väldigt svårarbetad. Tänk dig ostkanter som stått ute lite för länge, så får du kanske en bild av den. Jag får trycka rätt hårt med fingret för att få upp något över huvud taget och det känns som att när jag väl ska applicera det på läpparna så är det i stort sett omöjligt om jag inte tar en väldig massa. Nej, inte drygt det här! Positivt tänker jag att det kanske ger sig när den har fått ligga i lägenhets-värme ett tag. 



6 dagar senare konstaterar jag att så inte är fallet, konsistensen fortsätter vara för hård för mitt tycke. Det positiva är att väl på läpparna får läppbalsamet dem att känna sig mjuka och fina. Men... detta håller inte i sig, känslan och även produkten försvinner snabbt (efter cirka 10 minuter) och inte är det för att den sjunker in, för efter den tiden känns läpparna torra igen. Som allroundprodukt gör den inget för mig, det glänser lite vid nagelbanden men efter en kort tid är de lika stela som innan och på torra delar av händerna gör den inte något alls! Plus för den fräscha doften dock, lite svagt citron som inte alls blir "för mycket".  

Betyg: B+

Kommentarer
Linda

jag köpte Honey Trap igår o det enda bra var väl doften...svårt att få upp på fingret ju, som ostkant som du skrev...

2006-02-15 18:17:40
SJT

Bra recension. :)
Men trist att resultatet inte var så bra kanske.

2006-02-15 18:19:54
http://sjt.webblogg.se
Beauty Princess

Linda: Jo, ostkant är inget bra alls. Synd, för jag hade goda förhoppningar på den här. Om du hittar något bättre alternativ så hojta gärna till! =)

2006-02-15 20:08:46
Beauty Princess

SJT: Tackar för komplimangen, alltid kul att höra! Jo... jakten på den perfekta allroundprodukten fortsätter.

2006-02-15 20:09:24
Linda

jag snurrar runt rätt så mkt med fingret så det smälter lite...skam den som ger sig :) Annars är väl försvarets en favorit :)

2006-02-15 20:53:21
name

Tycker du ska satsa på Rosebud, me love!

2006-02-16 15:08:11
http://name.sprayblog.se
Beauty Princess

Name: Du har nog övertygat mig, darling =D

2006-02-16 15:13:25
Moa

lip service funkar utmärk på mig! :)

2006-03-04 22:56:27
http://missmoa.blogg.se
Beauty Princess

Moa: Vad konstigt att det kan variera så för olika personer =S Min har inte använts på senaste tiden alls.

2006-03-05 18:21:43
http://beautyplace.blogg.se
Fia

Prova Ultra Bland från Lush, perfekta allaroundkrämen! Passar som lyspsyl, på insektsbett, torra armbågar bl.a.

2006-07-11 18:00:46

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0