Kampen mot borsten


Date: 2006-02-26 Time: 17:39:50
Kategori: Smink { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

Det var en utmaning att lära sig att applicera bronzingpudret på rätt sätt. Hade jag varit en aning förutseende hade jag självklart ställt mig och övat några gånger, innan det var dags för festsminkning. Men men, spontan som jag är (eller inte, det beror på vad det handlar om =P), ställde jag mig framför spegeln med Isa Dora Terracotta Powder nr 44 och stor puderborste i högsta hugg och provade mig fram. Första försöket blev taffligt, med alldeles för mycket bronzing i pannan, så det blev att snällt ta bort det och försöka igen. Kom fram till att bästa tekniken är att med stora runda tag med borsten få bronzingpudret på borsten och sedan "knacka av" den mot kanten på dosan. Sedan var det bara att applicera och borsta flera gånger tills jag fick rätt solbrända resultat. Lite mer på kindbenen och näsan och lite mindre på haka och panna. Längre recension kommer när jag provat några fler gånger, jag lovar!



Bronzingpudret satt fint hela kvällen och med lite extra puder på armar och dekotellage var jag redo för att dansa till 2! Härlig förfest med massor av nytt folk och sedan dans ute med drygt 10 glada tjejer, mycket bättre kan det inte bli! Idag var en fika inplanerad med en vän, men båda var bakfulla och bestämde oss för att skjuta på det. Ser fram emot att träffas dock, sådan härlig, positiv människa som man kan snacka i evigheter med och samtalet bara flyter på! =)

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0