Shoppat 120118


Date: 2012-01-29 Time: 15:55:14
Kategori: Shoppat { 15 Kommentarer }
______________________________________________________


Finns det något mer irriterande än när en produkt tar slut som man använder dagligen och som dessutom är en stor favorit i sminkväskan? Jag brukar ta till knep som att klippa förpackningen på mitten (om den är gjord i plast), skaka rejält på behållaren för att få fram det som gömmer sig på botten eller skrapa rejält på sidorna i jakt på mer.

Förra veckan var det bara att inse att min favoritfoundation från FACE Stockholm var helt slut och jag behövde ge mig ut på stan i jakt på en ny flaska. Ivrig att testa nytt stannade jag till i disken för Estée Lauders produkter på Åhléns. Jag fick otroligt bra service av en tjej där som hette Lina, som sminkade av och återfuktade med en hel regim av produkter och sedan sminkade i ordning mig med en foundation (plus lite annat smått och gott) som hon tyckte skulle passa mig. Hon fick till ett jättesnyggt resultat, så jag åkte hem med Double Wear Light, en foundation som lyckligtvis tillverkas i riktigt ljusa nyanser som passar min vinterhy.

Dessutom fick jag med mig tre burkar med prover på rengöring och Estée Lauders hypade serum Advanced Night Repair. Har ni någon favorit från Estée Lauder?

Kommentarer
Kerstin, Skimmerskuggan

Jag har ingen sådär superlångvarig favvo från EL, men jag är väldigt nyfiken på den du köpte här, och på deras nya BB-kräm.

Veronica, Beauty Place

Kerstin: Jag ska testa under en lite längre period (är på en vecka nu), så recenserar jag min foundation sen. Jag har inte testat någon BB-kräm än, det kanske man borde?

2012-01-29 16:32:31
Linda

Har inte heller någon favorit från EL, hade ingen aning om att de lanserar BB cream :o

Jag använder Missha's BB perfect cover och den är hur bra som helst, använder den ovanpå min vanliga dagkräm. Rekommenderas skarpt :)

2012-01-29 17:36:19
http://beautybylinda.blogspot.com
Honi

Jag älskar Advanced night repair :) Deras paletter är inte fy skam dom heller!

2012-01-29 18:25:16
http://honi.blogg.se/
Lina

Jag älskar den "vanliga" Double Wear-foundationen, det är definitivt en av mina favoriter!

2012-01-29 19:33:11
Therese Skönhetsblogg

Åh! Lina är en av mina närmsta vänner, helt fantastisk tjej!! Hon berättade att det varit någon hos henne med en skönhetsblogg, vad kul att det var du :) Hoppas allt är bra annars! Kram

2012-01-30 07:25:32
http://Theresenorlen.blogspot.com
Ninni

Åh, jag älskar Estée Lauder, det är ett av mina favoritmärken. Deras ansiktsvatten i blå flaska, deras löddrande rengöring i blå tub, deras läppglans, deras mascaror - ja jag älskar't! Allt doftar gott, funkar fint och känns lyxigt! Det enda jag varit missnöjd med var en sminkborttagningsprodukt, i övrigt har jag varit störtnöjd. Det enda som är dumt är att priserna är så skyhöga i Sverige att man får shoppa utomlands.

Celina

där gjorde du ett rätt val! fyyy vad bra den är. jag är också superljus, så den passar perfekt för mig :)

2012-01-30 16:27:06
http://www.favs.se/skonhet
Amanda

http://www.jewelrybyamanda.n.nu/

2012-01-31 01:30:58
http://www.jewelrybyamanda.n.nu/
Veronica, Beauty Place

Linda: BB-krämer känns tveklöst som den stora, nya produkten på skönhetsmarknaden våren 2012, så det kanske vore något att testa deras BB-kräm.



Honi: Jag känner mig också lite såld på ANR, det känns som att den verkligen boostar huden!



Lina: Gissar att den vanliga är lite mer täckande än den jag har köpt. Jag gillar täckande foundation med lite pudrig finish, så skulle nog gilla den också.



Therese Skönhetsblogg: Men nej, vad roligt! Du måste säga till henne att hon var jätteduktig på sitt jobb! Nästa gång kommer jag till dig :) Annars är allt fint, med dig också? Kramar



Ninni: Kul att det är så många av deras produkter som fungerar bra. Jag fick ett bra första intryck av deras rengöring. Har dock testat en mascara tidigare som jag inte var så vidare imponerad av, men hudvården verkar funka bättre på mig. Håller med dig om priserna :/



Celina: Att det ska vara så svårt att hitta en riktigt ljus foundation. Om du inte testat tidigare så kan jag tipsa om FACEs sortiment, de har ett väldigt brett utbud av nyanser.

2012-02-05 21:14:21
Mrsmodesty

Det är ju ett märke som känns lite damigt och som är lite sorgligt bortglömt ibland bland alla "nya och fräsiga" hypade märken, för de flesta produkter jag testat är jättebra. Jag älskar ELs skira läppstift och double wear foundation. Även nattserumet du nämner är toppen, en trotjänare jag hade som tonåring (läääängesedan) och som jag vill köpa. Älskar även parfymerna som är riktigt damiga och blommiga, min favvo är Beyond Paradise :-) Pure White Linen parfym är också en favorit, den doftar nytvättade lakan med blomstersköljmedel :-)

2012-02-08 19:13:49
Ella

Advanced Night Repar är en outstanding produkt, rekommenderas varmt.

2012-02-14 20:49:44
Therese Hallberg

Grattis till ett finfint köp, detta är en riktigt bra foundation.



http://blogg.damernasvarld.se/theresehallberg/

Veronica, Beauty Place

Mrsmodesty: Ja, det är underligt hur det kan vara så svårt att tvätta bort stämpeln för vissa märken. Sedan kan jag förstå att vissa vill ha kvar känslan av lyx och lite "vuxenhet" över produkterna, det gör inte mig något alls.



Ella: Ja, den har imponerat på mig också.



Therese: Verkligen! Efter en dryg månads användning har jag börjat älska den, gillar finishen skarpt. Och vilken hållbarhet!

2012-02-27 18:43:54
Sofie

E Lauder är ett favvomärke med sjukt bra kvalité! Älskar allt från mascaror till ansiktsvatten, concealers och ögonskuggor plus läppstift! Serum och deras Day Wear plus som doftar gurka och ger ett svagt skimmer är heeeelt gudomligt bra! Jag har känslig hy och sjukt höga krav på kvalité, bör tilläggas.

2013-03-18 19:43:16

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0