Recension: Kanebo Sensai - 10 minutes relaxing mask


Date: 2011-05-17 Time: 21:13:55
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________



Det är ganska länge sedan jag köpte min fuktmask 10 Minutes Relaxing Mask från Kanebos linje Sensai, jag har bara helt missat att skriva något om den. Jag har en hy som är väldigt känslig - mot väder och vind, mot för mycket byten av krämer och smink (inte så bra för en sminkbloggerska) och mot stress. Därför är det viktigt för mig att ha dels en bra fuktkräm, dels en grym peeling och slutligen en riktigt bra lugnande och fuktgivande mask. Jag försöker att hålla min rutin att skämma bort hyn en gång i veckan, varje söndagkväll peelar jag och följer upp med en ansiktsmask. Lite lyxigt sådär, kan jag så går jag utan smink på dagen också så att hyn verkligen får vila.

Kanebos 10 Minutes Relaxing Mask enligt produktbeskrivningen: "Speciellt vårdande för torr hy som kanske även visar tecken på tidigt åldrande samt skador från väder och andra miljömässiga stressfaktorer. Den passar alla hudtyper och förebygger torrhet så att huden blir silkeslen och fast. Innehåller bland annat Silk Extract som hjälper huden att återhämta sig och behålla sin ungdomliga fasthet."

Masken har en ganska tjock konsistens men är ändå i gelform. Den är enkel att applicera och doftar väldigt fräscht men lämnar inte efter sig en alldeles för stark lukt. Jag använder den efter peeling, på lätt fuktad hy och låter den sitta kvar i 10 minuter precis som namnet antyder. Jag gillar att lyxa till det, så för mig gör det absolut inget att det inte går supersnabbt för masken att verka. Det är kanske inget för dig som vill ha en snabb mask att lägga på morgonen, men planerar du bara in det någon kväll så är ju 10 minuter med en bra tidning i soffan bara härligt.

Jag har provat både att tvätta av masken direkt med vatten och att ta bort den med några fuktade bomullspads. Att få bort alla rester bara med hjälp av vatten kan vara lite meckigt och jag tycker tyvärr att det är lite kvar av masken hur länge jag än står lutad över handfatet och blaskar ansiktet. När jag tar bort det mesta med bomullspads innan och sedan följer upp med att skölja ansiktet går det mycket bättre. Att blöta ner en liten handduk med ljummet vatten och tvätta av med funkar också utmärkt och känns lite spa-mysigt på något vis.

Resultatet direkt efter att jag har lagt ansiktsmasken är en mjuk hy som håller sig mer återfuktad än vanligt i ett par-tre dagar då jag känner att jag klarar mig med mindre fuktkräm. För att få perfekt resultat tror jag att jag skulle behöva använda den två gånger i veckan och det känns som lite väl ofta, 10 Minutes Relaxing Mask är inte heller så dryg att flaskan skulle räcka så länge då. Till saken hör också att produkten kostar över 600 kronor och jag förväntar mig mer för det priset. Det gör att ansiktsmasken från Kanebo Sensai bara får ett medelbetyg, även om den absolut gör sitt jobb och får min hy att kännas lenare och finare.

BETYG: BBB (3/5)

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0