Recension: Bath & Body Works - Intense Moisture Body Butter


Date: 2011-08-01 Time: 13:26:21
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________


I juni tipsade jag om en butik som är väl värd ett besök när man är i USA - Bath & Body Works. Det är ett litet himmelrike med bad- och hudvårdsprodukter från golv till tak som dessutom säljs till plånboksvänliga priser. Jag fyndade sex olika produkter, en till min man och fem till mig själv, varav den här body buttern var en av godingarna.

Intense Moisture Body Butter är en riktigt fet fuktgivare och inte varianten du använder efter morgonduschen när kläderna ska på direkt efteråt. Därmed inte sagt att den är en sådan där butter som lägger sig som en klibbig hinna och aldrig riktigt absorberas av huden. IMBB är en perfekt body butter att lyxa till det med efter långduschen eller badet på kvällen, när din hud behöver lite extra fukt. Nu på sommaren är den bra för att förlänga solbrännan så att den inte flagar efter bara några veckor.

Doften hos varianten jag plockade upp i butiken, Warm Vanilla Sugar, är en mild vaniljdoft med hint av sheanöt. Den är inte så söt och överväldigande som vaniljdofter ofta kan vara, faktum är att den påminner lite om Body Shops Shea Nut Body Butter.

För mig som har torr hud, som börjar strama om jag inte smörjer in mig efter duschen, är Intense Moisture Body Butter toppen. Mitt enda önskemål är att den hade funnits att köpa i Sverige, så att jag hade kunnat fylla på förråden när min burk tar slut. Hade jag kunnat använda buttern inte bara då jag har tid att låta den sjunka in hade den fått toppbetyg - I'm loving it!

BETYG:


Kommentarer
delinda

gillar deras produkter, doften lät ju lovely :)

2011-08-02 22:48:35
http://dolcedelinda.se
Veronica, Beauty Place

Delinda: Måste säga att den var oväntat bra, för den prislappen (tror jag betalade runt 50 kronor per produkt). Och som du säger, dofterna, yum yum.

2011-08-03 21:15:13

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0