Min sminkrutin till vardags


Date: 2010-05-06 Time: 21:12:51
Kategori: Smink { 9 Kommentarer }
______________________________________________________

Basprodukter

Ögon & Kinder


Ett av mina favoritteman i andras bloggar är när man får titta in i någon annans garderob eller sminkskåp. Det bjuder alltid på så mycket inspiration och fungerar mycket bättre än tidningar för att jag ska bli sugen på att ge mig ut på stan och shoppa nytt. Det här inlägget har därför legat och grott i mitt huvud ganska länge innan jag tog tag i det. I det här inlägget delar jag med mig av mina sminkrutiner till vardags och bilder på de produkter som jag älskar lite extra mycket just nu.

 Har jag några extra minuter på morgonen grundar jag med en primer innan min foundation för att hyn ska bli jämnare och sminkningen ska fästa bättre och hålla under dagen. Smashbox primer har jag recenserat tidigare - kolla in det här om du missat det.

 Om jag har bråttom och måste välja mellan mycket färger eller en bra bas så väljer jag i nio fall av tio basen. FACE Stockholms matta foundation har varit min favorit i flera år! Jag brukar applicera lite över kinderna och T-zonen för att få bort de röda partierna innan resten av sminket åker på.

 Concealern är min bästa vän de flesta morgnar eftersom jag är en otroligt morgontrött människa. E. Funkhouser-paletten börjar sjunga på sista versen så jag hoppas på att hitta en ny favvo i Los Angeles (en vecka kvar!)

 En primer för ögonlocken är också bra att ha - jag använder den dock inte riktigt varje dag utan när jag har orken att gå upp 10 minuter tidigare.

 Mitt rouge som jag fyndade från Body Shop för några månader sedan har blivit mer än en favorit i min sminkväska - helt underbar nyans, lagom intensitet och superb hållbarhet!

 Jag gillar ju (som bekant) naturliga nyanser i min sminkning och till vardags använder jag ofta min ögonskuggspalett från Too Faced, Natural Eye. Den innehåller 9 görsnygga skuggor, 3 ljusare som jag varierar mellan för att grunda och 6 lite mörkare att skugga och forma ögonmakeupen med.

 Brynen fyller jag i och formar med ögonbrynsskuggan Tri Brow från Make Up Store plus en sned pensel från samma butik. Jag brukar använda de två ljusare skuggorna beroende på hur mörka bryn jag vill ha, den svarta + en fuktad pensel knäcker gärna extra som eyeliner.

 Jag avslutar alltid makeupen med mascara - det och concealer kan jag aldrig vara utan till vardags. För tillfället hårdtestar jag Niveas Double Designer Black Mystic - recension kommer i dagarna så håll utkik!

Kommentarer
Ninni

Underbart inlägg! Tack för titten!

2010-05-06 21:31:54
http://colourbyninni.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Ninni: Åh, vad glad jag blev nu :D Tack så mycket!

2010-05-06 22:45:26
Mimma

2010-05-06 22:56:17
http://Meandcharlie.böo
Mimma

Bra blogg :)

2010-05-06 22:56:19
http://meandcharlie.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Mimma: Tack så mycket :)

2010-05-07 22:53:01
Cassie

Fint inlägg :)

2010-05-08 11:25:32
Veronica, Beauty Place

Cassie: Tack snälla du :)

2010-05-09 15:36:49
Kajsa Kavat

Jag tycker också att det är mer givande att läsa dylika tips i sminkbloggar än i tidningar. Just den paletten från Too Faced har jag kikat på tidigare och nu är jag ännu mer övertygad om hur bra den måste vara. :)

Veronica, Beauty Place

Kajsa Kavat: Det är ju kul för att bloggar känns mer aktuella och framförallt mer ärliga. Vi hinner skriva om produkter en månad innan en tidning, minst! Roligt att du känner dig säkrare på Too Faced-paletten - den är värd varenda krona.

2010-05-16 06:12:12

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0