Recension: Isa Dora - VibraLash Mascara


Date: 2010-03-31 Time: 20:00:09
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

För en dryg månad sedan kom VibraLash Mascara hem till mig med posten för hårdtestning. VibraLash är Isa Doras nya satsning och jag tycker att det är kanon att budgetmärkena hoppar på hypen med vibrerande mascaror - ja, hypade produkter i allmänhet är särskilt välkomna i lägre prisklasser, tycker jag. Eller vad säger ni?

Hur som helst - där kom jag bort från ämnet lite.. men här kommer jag till första minuset, redan i fjärde raden av recensionen. Priset - på budgetmascaran - är 195 kronor, om du inte lyckas komma över en för extrapris vill säga. Vidare till hur mascaran uppträder då, kanske?

Tanken med VibraLash är att du ska slippa jobba för att få snygga, flådiga fransar. Mascaran med dess vibrationer ska liksom jobba åt dig genom att "omsvepa" fransarna. Det finns 3 steg att använda sig av, där den första är rätt lugna vibrationer och den tredje är lite mer rejäl. De lägre stegen kan till exempel användas på mindre och undre fransar medan det högre används för att bygga upp längd. Personligen tycker jag bäst om steg 2. Och jodå, jag gillar resultatet - det är lätt att få till separerade, långa, fina fransar med rejäl svärta. Precis som jag gillar det. För att fixa volym krävs lite mer jobb och jag får upprepa applicerandet 3-4 gånger innan jag har resultatet jag vill ha.

De undre fransarna har jag lite svårare med, eftersom borsten har rätt korta gummipiggar är det svårt att måla dem utan att trycka rätt mycket och då får jag mascara under fransarna. Jobbigt att behöva torka bort med topz, så inget jag gillar när jag har bråttom.

Hållbarheten är helt ok, några små svarta korn har letat sig ner på kinden framåt eftermiddagen men inte mer än så. Sammanfattningsvis en bra mascara som med lite tid, tålamod och jobb är en riktig guldklimp. Om Isa Dora upprepar konceptet med en lite bättre borste som fixar volym och de nedre fransarna på samma tid och samtidigt passar på att sänka priset - då har de en 5-poängare.

BETYG: BBB (3/5)

Kommentarer
CZ

Skönhetsexpert sökes!



Är du en skönhetsexpert eller ”Beautyjunkey” med passion för skönhet?



Har du koll på produkter & märken, senaste trenderna och nyheter inom just det vida området skönhet?



Allt från budget till lyx! Från hudvård till makeup! Från manikyr & pedikyr till hår! Ja, allt som har med välbefinnande och skönhet att göra helt enkelt.



Har du förmågan att inspirera och motivera? Skriva bra och trevliga texter?



Du kanske rent av driver en blogg idag?



Är du den personen eller kanske du känner någon som passar in på beskrivningen?!



Skriv då till mig på [email protected] och berätta lite om dig själv för ett eventuellt framtida samarbete med dig som skönhetskonsult.



Skicka gärna med en länk till Er blogg om Ni driver en sådan.



/T

2010-03-31 21:53:19
http://www.finest.se/CZ
ANNELIE

Halloy,

Kolla in min fina internetbutik.

Säljer bling bling saker och annat skoj(-:

www.gniztra.com

kraaaaaaaaaa

2010-04-01 22:24:10
http://www.improveme.se/gniztra

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0