Recension: Clinique Lash Doubling Mascara


Date: 2009-09-08 Time: 21:24:02
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

Cliniques mascara Lash Doubling har hårdtestats hos mig den senaste månaden. Som den sanna beautynörd jag är så letar jag alltid efter en mascara som är liiite bättre än den förra. Antagligen är ni precis likadana... eller hur?

Det första som slog mig när jag började använda Lash Doubling Mascara var att den ger ett naturligt och fint resultat, mina fransar känns inte för sträva och spindelbensliknande. De är separerade och lite längre än vad de ser ut att vara osminkade. Det blir en bra svärta på dem - ja, de ser helt enkelt sådär nonchalant snygga ut som jag ofta vill att en mascara ska fixa så att ögonfransarna gör. Det är också lätt att arbeta sig fram till så pass make:at resultat du vill ha, light eller mycket, beroende på tillfälle.

Men efter detta går det utför. För det är bara så länge som jag håller mig torr som mascaran håller sig på plats. Detta innebär att jag inte kan vara ute i regn, inte gråta åt sorgliga slut på Greys Anatomy eller svettas alldeles för mycket på mitt träningspass. För då, kära beautyvänner, då rinner Lash Doubling Mascara och svider så mycket i ögonen att jag inte kan hålla ögonen öppna längre. Och det går inte över förrän jag får av mig allt smink.

Så - när vi inte ens talar om att mascaran fäller lite utan att den faktiskt innehåller något ämne som är såpass dåligt för ögonen att det får dem att tåras - då blir jag tveksam. Men vill ni, av någon anledning, kunna gråta på beställning, då tycker jag ni ska skaffa Lash Doubling Mascara.

BETYG: BB (2/5)


Kommentarer
¤Evaneseè



Halloj!



Tänkte bara höra vad din åsikt är?

Är dessa bloggar lika varandra?

Tycker du att det är ok att inspireras av

andras bloggar och göra en design som

är liknande?



Kolla in detta inlägg:

http://egosidan.blogg.se/category/tankvart.html

2009-09-09 11:40:41
http://egosidan.blogg.se/
sminkjante

Det lät så lovande i början av recensionen. Jag blev verkligen nyfiken på mascaran i början. Synd att det inte fungerar. Jag söker också alltid efter den perfekta mascaran.

2009-09-09 12:40:13
http://sminkjante.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

sminkjante: Jag tyckte också det verkade lovande i början. Men vill varna när det funkar så dåligt, det vill jag inte att någon ska utsättas för!

2009-09-10 16:52:39
Sabina

Hej. Jag hade precis samma problem med mascaran, fick jätteont i ögonen så fort jag fick den i ögat. Dessutom tyckte jag att konsistensen var i tunnaste laget. jag har aldrig tidigare haft problem med Cliniques mascaror men den här var en besvikelse. Dock var borsten lättanvänd även om den inte bygger upp fransarna utan mest ger färg.

2009-09-28 22:11:37
Veronica, Beauty Place

Sabina: Du också, alltså? Fy, vad kasst, så ska en mascara verkligen inte vara!

2009-10-01 19:52:39
Omygloss

Vad märkligt. Det ska ju vara en sån "tubing" mascara:/

2011-07-08 08:45:37
http://http;//omygloss.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0