Mineralmakeup


Date: 2009-09-26 Time: 20:54:41
Kategori: Smink { 11 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag måste - pinsamt nog - erkänna att jag inte har hoppat på det stora mineraltåget än. Hittills har det liksom inte riktigt väckt något stort intresse hos mig, trots att jag brukar bli nyfiken på skönhetsnyheter ganska snabbt.

Men bättre sent än aldrig. NU har jag börjat klicka runt på olika webbshoppar och läsa om de olika märkena. Nu återstår alltså bara den riktigt roliga biten - att shoppa! Vill ni vara jättegulliga läsare och dela med er av era erfarenheter, tycken och bedömningar av olika mineralmärken? En fördel med att vara lite sen är ju att jag slipper testa flopparna, liksom. Vilka är era favoriter som ni tycker att jag borde testa?


Mineralsmink


Kommentarer
Emmy

i.d tycker jag är överskattat! Tycker att Maybelline's mineral i puderform är mycket bättre (håller alltså längre, men innehåller säkert dåliga saker också). IsaDoras är okey, men Maybelline's är bättre. Jag älskar personligen Maybelline's mineralconcealer!

Paula

jag älskar lily lolo och everyday minerals för dom är väldigt prisvärda!

2009-09-27 10:17:53
http://ingridpaula.blogg.se/
Malin

Jag älskar också Lily Lolo! Jätte bra smink och snabb service!

2009-09-27 10:53:08
sminkjante

Everyday Minerals är min favorit. Lite meckigt att hitta rätt nyans men när man väl gjort det så är den bäst.

2009-09-27 11:42:00
http://sminkjante.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Tack alla för era svar, det är så härligt att kunna slänga ut en fråga här och få så många bra svar!

2009-09-27 19:00:18
Anna

Jag älskar Glominerals mineralsmink, speciellt glopressed base som är en pressad foundation helt underbar!

2009-09-27 19:00:23
Stina

Mineralsmink är väldigt personligt tycker jag, alla vill ju ha olika resultat! Har en artikel på min hemsida (under sminktips) om mineralpuder och dess ingredienser som kanske kan vara intressant om du tycker det är viktigt!

2009-09-27 23:58:45
http://stinamarkan.se
Fröken Frodig

Precis som Paula så gillar jag Everyday Minerals och Lily Lolo. Jättebra nyanser och prisvärda!

2009-09-28 12:33:51
Veronica, Beauty Place

Tack för tipsen Anna, Stina & Fröken Frodig! :D

2009-09-28 20:16:02
Kajsa Kavat

Jag var också rätt skeptisk till mineralsmink i början, men jag har alltid tyckt att flytande foundations varit knepiga. Mineralfoundation däremot blev jag förtjust i direkt jag testade första gången. Hittills har jag använt Avanyas produkter, men de tillhör de dyrare mineralerna. Vad jag har förstått så är själva råmaterialet inte dyrt så det finns en hel del budgetmärken med mineralsmink. Everyday minerals t.ex. och E.l.f. som jag precis köpt men inte riktigt hunnit använda så mycket ännu att jag kan ge något utlåtande. Mitt tips är dock att spana in de billigare märkena, de är ofta precis lika bra som de dyrare.

Bella

I love e.l.f. mineral makeup!!!

2009-10-30 09:13:58

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0