Xmas 2009 by Viva La Diva


Date: 2009-11-28 Time: 21:20:38
Kategori: Kollektioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________

Viva La Diva bjuder på en kollektion med många godbitar lagom till jul. Christmas Gifts 2009 heter samlingen av så många nyanser av ögonskugga som du kan tänka dig, läppglans och lite glitter att toppa med.

Make Up Box

Makeup Box är den absolut snyggaste delen av kollektionen och det som jag skulle satsa på om jag skulle ge bort någonting av kollektionen som julklapp. De 2 trioskuggorna i boxen är skimriga och båda drar åt det grå hållet. Förutom den grå & silvriga tonen innehåller den ena trion dessutom rosa och den andra lila. Mest av allt gillar jag glittereyelinern, där Viva La Diva har piffat till sin förpackning rejält - från en vanlig liten tub till en snygg flaska. Pris: 229 kronor (endast på Åhlens).

Eyeshadow Collection

Den första ögonskuggepaletten innehåller 10 dova färger som alla är matta. Känner ni mig så kan ni säkert gissa vad jag tycker om den här paletten. I love. Den innehåller precis den sortens naturliga, jordnära nyanser som jag älskar. Skuggorna är lättarbetade och jag gillar att själva asken som skuggorna är paketerade i är såpass tung och därför inte känns "plastig" som lite billigare smink annars kan göra. Pris: 139 kronor (endast på Åhlens).

Nudie Lipgloss Palette

Nudie Lipgloss Palette innehåller 5 röd- och rosatonade nyanser av läppglans samt en pensel att applicera med. Paletten kommer att kosta 99 kronor i butik.

Eyeshadow & Blush Collection

Nästa ögonskuggepaletten, som innehåller 15 nyanser och 2 puderrouge, är en skimrande variant. Hade jag varit tvungen att välja mellan en av de två paletterna i butik, då hade jag valt den första med mer naturliga färger eftersom jag hade tänkt att de hade varit mer användbara. Därför är jag jätteglad att jag fick en chans att testa de här produkerna ändå, för färgerna i Eyeshadow & Blush Collection är så otroligt fina! Bilden gör dem inte alls rättvisa, de är mycket mer färgrika och jag verkligen längtar efter att få sätta penseln de här skuggorna. Pris 149 kronor.

High Pearl Eyeshadow Collection

48 skuggor i en palett är kanske inget man shoppar om man inte är lite av en skönhetsjunkie. Den här paletten har hyllats av många sminkbloggare redan sedan förra året, eftersom det släpptes en likadan då. Viva La Diva säger att de har förbättrat formulan och eftersom jag inte har testat skuggorna från förra årets palett innan så vågar jag inte uttala mig, även om de flesta som har provat innan tycker att det verkar vara precis samma formula. Dock har jag svårt att tänka mig att den är såå mycket bättre att du behöver köpa en helt ny om du redan har en från ett år tillbaks. Pris 189 kronor.

Förutom Makeup Box och Eyeshadow Collection Matte finns alla produkter på både Åhléns, Lindex och Cubus Stockholm. Så fort jag har testat ögonskuggorna på och inte bara kollat snabbt på handryggen så kommer jag att berätta mer om vad jag tycker, hur hållbarheten är och hur lätt det är att lägga en snygg make. Jag kan dock direkt gnälla lite på hur svårt det är att öppna förpackningarna, antingen drar jag nästan av en nagel av att slita upp locket eller så flyger applikatorerna ut för att jag tar i för mycket. Bättring, Viva La Diva!


Kommentarer
Elin

ooh, äntligen! Jag har gått och kikat på den här kollektionen ett antal gånger inne på åhléns men aldrig vågat slå till.. men det känns som att jag kommer göra det direkt imorgon! :)

2009-11-29 16:27:27
http://www.Ilini.wordpress.com
Veronica, Beauty Place

Elin: Vad kul att höra att du gillade inlägget. Vad var det som gjorde att du bestämde dig att shoppa från kollektionen?

2009-11-29 18:40:01
lisa

Den där matta paletten måste jag nog ta och köpa till mig själv. Ogillar skimmer och glitter men skulle vilja ha en bra baspalett som fungerar för vardagssminkning. Synd bara att de varit lite försiktig med färgerna.



Dock har jag inte sett den i min Åhlens-butik?

2009-11-29 22:10:36
http://schmut.net
Veronica, Beauty Place

Lisa: Den har antagligen inte kommit in än eller så har den sålt slut. Har du inte sett något från kollektionen över huvud taget? Kolla med personalen, de vet säkert.

2009-11-30 08:50:37

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0