Babydoll by Make Up Store


Date: 2009-11-04 Time: 20:04:05
Kategori: Kollektioner { 8 Kommentarer }
______________________________________________________

I mitten av november släpps Make Up Stores nya kollektion Babydoll. Looken är rosa, lila och glimrande och jag faller pladask. Men så är jag också mycket för "söta" bilder, rosa toner och fräscha, vinterbitna kinder. Såhär beskriver Make Up Store själva Babydoll:

"Baby Doll är vinterns look. Ögonen sminkar hon i olika rosa toner. Hon bättrar på sina långa svarta, flirtiga ögonfransar med ett lager mascara och borstar igenom de mjuka stora lockarna som ramar in hennes ansikte. Hennes fylliga läppar är målade i en ljuv nyans av persika och strazzstenarna i ögonvrån gnistrar ikapp med hennes ögon. Med den stora pudervippan sveper hon väldoftande skimmer över sitt dekolletage. Inspirationen har hämtats från nytvättat linne som doftar liljekonvalj, pudervippor, sockriga sötsaker som Lollipops och maräng. Baby Doll är medveten om sin charm. I kölvattnet finner man pinuppan och rokokodamerna med sina accesser. Men istället för solfjäder, handskar och nätstrumpor smyckar sig Baby Doll med svart spets, strazz och svandun."

I kollektionen ingår nya nyanser av micro shadow, lip gloss pot, strazz och fint nagellack. Själv blir jag otroligt sugen på både ögonskuggan & glosset.

Kommer ni shoppa något ur kollektionen?


Babydoll


Kommentarer
Frida

Låter mys nu till vintern med rosa! :)

2009-11-04 20:48:31
http://ritan.blogg.se/
Jenny

Tror den här looken kommer sitta som ett smäck efter den ganska "tunga" (men snygga) looken Czarinna som är nu. Gillar oxå rosa, men framför allt i kombination med svart!

2009-11-04 21:27:04
http://studiojsweden.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Frida: Det tycker jag också, lite kalla rosiga kinder liksom.



Jenny: Det är nog så de har tänkt. Åh, svart med rosa.. fint!

2009-11-05 08:10:41
VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Vad kul att du svarade på frågorna i min omvända frågestund! :) Rosa är också en av mina mina favoritfärger ;) Syns på våra bloggar..hehe



Jag kommer nog inte köpa smink därifrån men det beror på att jag nästan aldrig köper smink. Kram

2009-11-05 11:21:36
http://viktoriae.blogg.se/
Beauty by Tanci

Jag kommer nog köra på nagellacket :)

2009-11-05 20:37:39
http://beautybytanci.se
Veronica, Beauty Place

ViktoriaE: Tack för en otroligt bra blogg, det är bara kul med lite omvänd frågestund!



beauty by tanci: Ja, det var lite gulligt. :)

2009-11-06 21:39:39
Jennsan

vilken härlig bild!

2009-11-10 17:20:25
http://pennypie.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Jennsan: Åh, tack, vad roligt att du gillar kollaget! :D

2009-11-14 16:31:59

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0