Veckans tema hos PRET-ty: Hårborttagning, bu eller bä?


Date: 2009-02-16 Time: 18:39:26
Kategori: Blandat { 5 Kommentarer }
______________________________________________________

Det var ett tag sedan jag hängde på veckans tema hos PRET-ty, men som en del av nätverket tyckte jag att det var hög tid att jag gjorde det nu!

Veckans tema handlar om hårborttagning - bu eller bä? Jag är helt klart 100% för hårborttagning, mer eller mindre på de flesta ställen. Jag tycker att det är fräscht och jag tycker även att män ska ansa så att de inte är för håriga.

Till största delen är det hyveln Venus från Gilette som används hemma hos mig, av den enkla anledningen att det går snabbt, är smärtfritt och att jag kan fixa det själv, när jag vill. Framåt våren och sommaren brukar jag dock boka in en tid på en bra salong och vaxa ben och bikinilinje så att jag slipper hålla efter själv - då blir det mycket enklare att åka iväg på en spontan badtripp eller bara dra på shortsen så fort solen skiner utanför fönstret.

Jag har ett vagt minne av att jag testade hårborttagningskräm när jag var yngre, men att jag inte alls var imponerad av resultatet. Men, som sagt, jag var yngre och det kan ha förbättrats väldigt mycket sedan dess, så det kan nog vara värt att prova igen framåt våren..

Hur håller du ordning på hårväxten? Kommentera eller skriv ett eget inlägg om du har en blogg. Lämna i så fall gärna en kommentar så länkar jag!

Kommentarer
Veronica

Jag brukar vaxa mig på salong, hela ben och brasiliansk, men funderar på laserborttagning! Skulle vara skönt att slippa allt med hårborttagning! :D Kram!

2009-02-17 23:22:07
http://meandmycloset.blogg.se/
Linda Q

Jag kämpar på med hyveln =) Har köpt en epilator, tänkte ta modet till mig och använda den när det börjar vankas bara ben..

Maria S

Ett hett tips är den senaste hyveln från Gillette som heter Embrace - den har lika många rakblad som killvarianten. Så nu kan min pojkväns hyvel får vara i fred...

2009-02-19 09:51:26
Singeltjejen

vaxa är ju det smidigaste... =)

2009-02-20 13:40:26
http://singelstaden.blogspot.com
Jill

Epilator äger! Har epilerat mina ben sen jag var typ 11 (det var då det började bli "inne", och min mamma och storasyster epilerade sig, och jag ville vara med ;P). Det gjorde extremt ont då, men nu känner jag knappt någonting, jag har aldrig någon stubb eftersom jag aldrig rakat mina ben. Hårstråna har blivit små, tunna och de är så svaga att jag kan plocka ut dem med fingrarna.



Andra ställen kör jag Gilettes rakhyvel, som under armarana och intima delar. Har dock provat epilatorn, men det är INTE att rekomendera. Det gör sjukt ont och hårstråna följer inte riktigt med från roten, och då är ju hela poängen borta liksom.



Vill väldigt gärna prova brasiliansk vaxning och vaxning under armarna på salong, det har jag aldrig gjort faktiskt. Hårborttagning är helt klart viktigt! Rekomenderar epilator för ben (och armar om man så vill) till alla som inte provat det! :)

2009-02-22 11:38:37

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0