Recension: KEB Swedish Formula


Date: 2009-08-25 Time: 19:42:50
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

KEB Swedish Formula

Vill ni veta en hemlighet? Jag har hittat en ny absolut favvo-sminkborttagare! Ni vet en sådan där hudrengöring som har allt som man har letat efter.. som framförallt tar bort allt smink enkelt och effektivt samtidigt som den är snäll mot huden. Där har vi det grundläggande. Helst ska min rengöring också dofta fräscht, löddra och efter någon månad vill jag också se att min hy är balanserad - varken fet eller torr. Dessutom ska den vara rimligt prisvärd. Håller ni med så långt?

KEB Swedish Formula faller bara på en av de ovanstående punkterna. Det är den sista och det kan jag ha överseende med eftersom riktigt bra hudvård kan få kosta lite mer (helst inte över 1000-lappen dock). Rengöringen bedöms som en helhet eftersom Cleansing Foam & Arctic Toner helst ska användas tillsammans för bästa resultat - så är det ju för all rengöring.

Cleansing Foam är en rengörare som doftar fräscht av citrus och som är flytande i flaskan. Väl utpumpad i handen blir den till en mousse som masseras in på fuktad hy och som lätt tar bort all makeup på en gång. Jag följer upp med Arctic Toner - som är ett ansiktsvatten, med samma fräscha underbara doft, på en pad - som stryks över hela ansiktet.

Jag känner mig ren och härlig efter detta och allra bäst; min hy är varken för fet eller för torr! Jag, som tidigare har pendlat mellan torr på kinder och haka och fet i pannan, är äntligen nöjd med min hy och behöver knappt ha foundation till vardags. Helt fantastiskt - den här rengöringen måste ni ha! Jag hade gett den 6/5 i betyg om jag hade kunnat.

BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Lisa

Använder du fortfarande KEB formula produkter ? :) Jag vill nämligen kanske prova produkterna :)

2010-08-12 01:18:07
Lisa

PS : är det fortfarande din favorit ? :)

2010-08-12 01:23:01
Veronica, Beauty Place

Lisa: De hamnar på delad förstaplats tillsammans med hudvård från Dermalogica - deras produkter använder jag just nu. Ultracalming Cleanser är tex underbar - testa om du inte har gjort det än.

2010-08-12 20:39:03
Lisa

Ah vad bra att höra det ! :) Jag ska formodligen prova produkterna då :D :)

2010-08-13 04:16:49
Veronica, Beauty Place

Lisa: Vad kul att jag kan hjälpa till i valet och kvalet :D

2010-08-15 18:28:35
Lisa

Ja, tack för din recens och kommentar :D

2010-08-16 19:11:49
Veronica, Beauty Place

Lisa: Det var så lite så :D

2010-08-16 21:12:09

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0