Recension av Shiseido - The Skincare


Date: 2009-04-24 Time: 19:29:24
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________



Åh, vad jag har sett fram emot att få recensera Shiseidos 3-stegsrengöring och få dela med mig till er av mina erfarenheter! Personligen känner jag att Shiseidos produkter har blivit ganska hyllade och jag hade därför rätt stora förväntningar på rengöringen när jag köpte den för drygt tre månader sedan.

Men... jag kan inte säga att jag tycker att rengöringen har gjort varken från eller till för mig. Just det paket som jag köpte är för normal hy som blir fet i T-zonen och består av småversioner av rengöringskräm, ansiktsvatten och fuktkräm. Rengöringskrämen gör vad den ska och tar bort det mesta sminket, både på vardagarna och helgerna - ansiktsvattnet tar bort resten. Fuktighetskrämen är dock lätt flytande i konsistensen och varken dryg eller lättabsorberad. På morgnarna får jag vänta ca 10 minuter innan jag kan börja sminka mig för att den ska hinna torka in.

Efter lite mer än 3 månaders användning hade jag hoppats på att rengöringen skulle ha reglerat min feta hy och gjort den jämnare all-over liksom. Men trots det rätt höga priset (ungefär 400 kronor för ett paket) är min hy "fläckig" och torr på vissa ställen och fortfarande fet i T-zonen.

Dessutom är jag lite skeptisk mot alla hudvårdsprodukter som innehåller AHA-syror så att jag inte kan gå ut i solen utan minst SPF 15 och inte, som det står på flaskorna, "utsätta mig för längre solexponering". Jag vet att det är många som använder AHA-syror och som älskar resultatet men jag är fortfarande skeptisk...

BETYG: BB (2/5)


Kommentarer
Veronica

Vi verkar ha precis samma hud. Fet i T-zonen, finnar ibland och stora porer på näsan, och ändå så torr och fnasig. Gäller iaf för min del. Kan rekommendera Mary Kay för fet hy som är min absoluta favorit! och Lumenes dag och nattkräm. Alla andra produkter jag testat lägger sig bara som en fet hinna..helt värdelöst.

Veronica, Beauty Place

Veronica: Jepp, det låter likt min hy det. Har aldrig testat Mary Kay, men det kanske kan vara nåt nästa gång jag shoppar nytt.

2009-04-28 21:58:52

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0