Häng med in i mitt badrumsskåp


Date: 2008-06-20 Time: 21:41:29
Kategori: Blandat { 2 Kommentarer }
______________________________________________________



Med jämna mellanrum går det runt utmaningar i bloggvärlden att visa upp badrumsskåp, väskor, sminkbags mm... Jag har inte hoppat på någon på riktigt länge så nu tänkte jag bjuda på en liten titt i mitt badrumsskåp.

Smink har jag i en speciell väska i mitt sovrum, så det finns inget mer med här på bilderna än mitt bronzingpuder, som av någon anledning fick stå i badrummet (kanske för att det är så fin förpackning så jag inte vill stuva ner det i en väska). Jag låter mest bilderna tala för sig själva och kommer bara med några korta ord om varje bild.

Hudvård: Här trängs just nu ansiktsvatten från Vichy, rengöringsgel från Biotherm, två eye makeup removers (bara den ena är med på bilden), den ena från Oliv-serien och den andra från Body Shop, en fuktmask från Oliv-serien (ä l s k a), ansiktspeeling från Nivea Visage samt två fuktkrämer - ena från Dermalogica när jag känner mig lite torrare och den andra från Clarins. Här finns också nagellacksremover, deodorant och fotscrub.

Kropp & Hår: Längst till vänster på bilden är min hårinpackning från Redken All Soft, den hittills bästa inpackningen by far som jag har testat, body scrub - Brazil Nut från Body Shop, Aloe Vera gel från Yves Rocher och body lotions från Lancôme. Svampen som ni ser ovanpå body scruben var flitigt använd när jag hade badkar, men nu har jag tyvärr bara dusch så den blir mest liggande.

Doft & Smink: Som sagt, en bronzer från Benefit finns här tillsammans med lösnaglar från Depend (behövs inte längre när jag förlänger på salong men finns kvar för något tillfälle när jag inte gör det längre). Dofterna är, från vänster till höger, Pleasures från Estee Lauder, DKNY, Cool Water från Davidoff, en från Lancôme (kommer inte ihåg namnet) och L'eau par Kenzo av Kenzo. Bakom Kenzo-parfymen är Guccis Envy Me och framför de andra är välanvända Be Delicious från DKNY.

Naglar: Ignorera de tråkiga tandpetarna först i bilden, nödvändiga men trista. Nagellacken är i bakre raden: Iced chai latte från Essie, Dazzling purple från Maybelline, Mango sorbet från Yves Rocher, Skin från Make Up Store. I främre raden: Depend-lack nr 87, St Germain, Riviera, Överlack, Ipanema och Los Angeles - alla från Mavala.

Jag vill gärna titta in i era badrumsskåp också, så skriv gärna ett inlägg och lämna en kommentar så lägger jag upp länkar allt eftersom!

Titta in i In the make:s badrumsskåp också: In The Make

Kommentarer
inthemake

Oh va det är kul att få kolla in hos andra ;) ser väldigt välorganiserat ut:) hade mitt badrumsskåp uppe för ett tag sedan länk: http://inthemake.blogg.se/2008/april/hans-hennes.html

2008-06-23 08:20:17
http://inthemake.blogg.se/
Beauty Princess

inthemake: Hi Hi, jag är en organiserad person - passar väl in på mitt yrke som ekonom också. :) Har kompletterat med en länk till dig nu, bättre sent än aldrig.

2008-07-11 11:12:10

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0