Nytt från Wilkinson Sword


Date: 2008-04-03 Time: 20:35:53
Kategori: Nyheter { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

image402

Jag gillar fyndig marknadsföring. När man har funderat ut en underliggande mening, så att kunden får en chans att tänka till, då har man lyckats tycker jag. Som Wilkinson Swords presskit som låg i min brevlåda när jag kom från jobbet idag, med en liten kaktus omsorgsfullt inpackad i flera lager silkespapper nerstoppad i kuvertet tillsammans med resten av produkterna.

Och ni förstår kanske vad kaktusen representerar när ni ser rakhyvel och gel på bilden också? Just det, stubbiga ben :O)

Från Wilkinson Swords pressrelease:
"Beach 2008 närmar sig och med den kommer tillfällen där vi måste visa upp vad vintern gjort med vår kropp. Det går trender i allt, även kroppsbehåring. En undersökning som WS gjort tillsammans med Zapera, där ca 1000 svenskar mellan 18-65 år deltog, visar att 73% av svenskarna inte ser sig själv som fåfänga. Trots det rakar sig 91% någonstans på kroppen, flera dagar i veckan. De tillfrågade kvinnorna tycker att det viktigaste stället som deras partner borde raka sig på är ansiktet. Männen däremot tycker att det viktigaste stället deras partner borde raka sig på är benen och bikinilinjen."

Jag återkommer självklart med utlåtande när jag testat ett tag och om ett tag kommer jag även att lotta ut ett eller flera kit till bloggläsare, så håll utkik!

Kommentarer
Annica

Håller helt med dig om mascaran,det lönar sig att lägga lite extra på just smink och hudvårdsprodukter! //Mvh Annica

2008-04-04 14:13:03
Annica

Åh ser att du använder samma från Redken jag med! visst är det bra!

2008-04-04 14:14:30
Sublim

Bra hårtborttagningsgrejer vill man ju ha nu till våren och sommaren! Hoppas det här kan vara nåt...:)
Hur i all sin dar gör man för att få presskit f ö?:S

2008-04-05 22:27:12
http://sublim.wordpress.com
Mia

ha ha, kaktusen var bra. Man kunde inte vara tydligare

Citrikka

haha, smart marknadsföring!
Må gott Citrikka

2008-04-08 17:30:52
http://citrikka.blogspot.com/
Beauty Princess

Annica: Absolut, speciellt hudvård tycker jag!
Redkens All Soft är suveränt bra :O)

Sublim: Jag har blivit kontaktad via bloggmailen av diverse PR-företag och sminkmärken som undrat om jag vill testa, vet inte om det finns andra sätt att få presskit? Någon annan som vet?

Mia & Citrikka: Visst var det? Hur skoj som helst, tycker jag!

2008-04-12 20:54:43

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0