Recension av Vaseline - Hand & Nails hand lotion


Date: 2007-05-30 Time: 20:30:59
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Det är lika bra att säga det direkt, jag är smått beroende av handkräm. Jag har en i väskan, en på jobbet och en på nattduksbordet - så att jag aldrig är utan. Så att testa olika krämer är alltid roligt, i jakten på den absoluta favoriten. För några månader sedan fick jag ett paket från Vaseline med några produkter att prova och däribland fanns Hand & Nails.

Första intrycket av handkrämen var verkligen bra, den luktar fräscht och lagom, den absorberas rätt snabbt och händerna känns mjuka efteråt. Men nu, när jag har använt den under en lite längre tid upptäcker jag saker som inte är så bra. Försöker jag till exempel ta en lite större klick kräm tar det för lång tid för den att torka in än vad jag tycker känns rimligt, jag vill kunna sätta igång med jobb/grejer hemma rätt snabbt efteråt. Absorbtionen är alltså bara bra vid en mindre mängd.

Men så till en sak som jag uppmärksammat efter att ha pratat med en väninna som också använder Hand & Nails (efter tips från mig ironiskt nog). Ju mer jag använder handkrämen, desto mer känner jag att jag behöver använda den igen - som att krämen bara lägger sig som ett lager och inte mjukgör på djupet. Inte bra! Nej - tyvärr blir det inget toppbetyg trots bra intryck från början. Jakten på den perfekta handkrämen fortsätter...

Betyg: BB (2/5) 

Kommentarer
rocketqueen

Hej! Mitt tips är att prova Weledas havtornscreme för händerna; den doftar underbart och mjukgör så himla bra! Man blir inte "beroende" av den heller. Kolla in den på hälsokosten!
rocketqueens.blogg.se

2007-07-11 18:28:33
Beauty Princess

Rocketqueen: Den är redan en stor favorit hos mig =) Har skrivit en recension här: http://beautyplace.blogg.se/1178035571_recension_av_weleda__.html

2007-07-19 22:21:43

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0