Recension av Laura Mercier - Mega moisturizer cream


Date: 2007-02-17 Time: 22:45:15
Kategori: Recensioner { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Efter lång diskussion om både det ena och det andra med expediten i Laura Merciers hörna på Bloomingdales, på semester i USA i november, gick jag glatt därifrån med Mega Moisturizer Cream i påsen. Det här är en fuktkräm som jag varit nyfiken på länge, den lät nämligen perfekt eftersom den passar torr till känslig hy och ska fungera utmärkt i kallt klimat. Min hy är väldigt känslig för värmeväxlingar, för varmt eller för kallt. Därför tänkte jag att MM cream skulle passa mig som handen i handsken, särskilt nu över vintern.

Men nja, så blev inte riktigt resultatet... Nu har jag använt fuktkrämen i ungefär 3 månader efter tvätt morgon och kväll men ser inget positivt resultat. Jag är alltid en aning torr och min hy stramar efter tvätt men med den här fuktkrämen blir det till och med värre. Ungefär 5 minuter efter att jag tagit på den känns huden lika torr igen och när jag kliver upp på morgonen, 8 timmar efter att ha applicerat för natten, är min hy så torr att jag flagar (och inte lite heller) både i panna och på kinderna. Det blir svårt att sminka mig och vissa gånger får jag ändå ta en andra omgång kräm efter 10 minuter på vissa ställen, som blivit torra igen.

Krämen är odryg, luktar tråkigt och kostar ju en hel del så det här känns inte som något bra köp. Enda pluset är att den har en härlig konsistens och att den har spf 15. Jag är ingen främling för att betala en aning mer om produkten är bra, men personligen så tycker jag att 450 kronor för Mega moisturizer cream är ett smått rån! Så nu är jag på jakt efter en ny fuktkräm...

mm cream
Betyg: B


Kommentarer
Goddess

Så tråkigt, man har faktiskt sina förväntningar på ett så omtalat märke och som tillhör de lite dyrare. Man tror ju inte att det ska bli värre. En väninna har en foundation från LM som ska vara för torr hy, men hon tycker heller inte att den fuktar, hon är snustorr, trots att hon har samma dagkräm under som hon har haft i 2 år...någon från Dior.
Hoppas att du hittar en ny bra kräm :)

2007-02-18 12:19:27
http://goddessess.blogspot.com
Rouge

Usch, vad tråkigt att den var såå dålig alltså! =/ Inte kul när man lagt ut så mycket pengar!

2007-02-18 15:41:17
http://lemakeup.blogspot.com
Beauty Princess

Goddess: Det var skumt, de kanske inte är så bra på grejer för torr hy då helt enkelt? Håller med, tråkigt att det inte funkade, jag är ju hur sugen som helst på deras body lotion...

Rouge: Verkligen inte! Men, men... ursäkt för att få shoppa nytt i alla fall =P

2007-02-22 20:04:10

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0