Recension av Max Factor - Masterpiece mascara


Date: 2007-04-14 Time: 19:25:58
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

image314För ett par veckor sedan blev det lite sminkshopping för min del och med hem i påsen från Kicks var Max Factors mascara Masterpiece. Jag gillar MFs mascaror, det är kvalitet till ett bra pris, bland annat är 2000 Calories och Stretch varianter som återkommer ofta i sminkväskan.

Masterpiece är dock en mascara som jag tycker är medelmåttig, den fungerar bra men har inte blivit någon favorit hos mig. Borsten är i gummi, som många märken kör på nu, och detta fungerar bra för att applicera mascara på de nedre fransarna eftersom den kommer åt väldigt bra, men mindre bra för de övre fransarna. Det är svårt att "få fatt" på fransarna för att få på mascaran hela vägen från rot till topp. Det krävs lite arbete men när jag har lagt ner lite tid blir resultatet snygga vardagsfransar.

Mascaran smular en aning för mycket för mitt tycke tyvärr. Framåt sextiden på kvällen, när mascaran varit på i tolv timmar, har jag lite för mycket svarta prickar under ögonen som jag måste borsta bort. Den är dessutom rätt svår att få av vid slutet av dagen. Nja, satsa hellre på någon av de andra MF-mascarorna jag tipsar om längre upp, skulle jag vilja säga. Plus dock för den snygga hylsan!

Betyg: BBB

Kommentarer
sanna

för mig funkar den jätte bra, mycket bättre än alla dom andra mascarorna i maxfaxtor. :)

2007-04-14 20:46:17
Beauty Princess

Sanna: Där ser man, men det är ju ofta så att produkter fungerar helt olika för olika personer. Till exempel har jag en vän som inte alls gillar Dior Show som många hyllar.

2007-04-15 17:58:08

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0