Recension av L'oreal Hydrafresh cleansing gel & toner


Date: 2006-09-18 Time: 20:13:25
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Det var ett tag sedan jag gjorde en recension - först och främst är det för att min inkomst har varit sådär i sommar så jag har helt enkelt inte köpt så mycket nytt. Men ny budgetrengöring blev det i alla fall för ett tag sedan och såhär tycker jag om den:

Jag är imponerad av L'oreals rengöring Hydrafresh - den är rätt billig (jag betalade 90 kronor för både rengöring och ansiktsvatten och Kicks, H&M osv brukar löpande ha erbjudanden om dem), den rengör bra så att allt smink försvinner och luktar gott! Själv har jag normal till torr hy, torr är den mest på hösten och vintern - produkterna har jag använt i ungefär 2 månader nu.

Rengöringsgelen börjar man med, tar en klick stor som en hasselnöt ungefär och blandar med vatten för att sedan rengöra sitt fuktade ansikte med. Löddret är bra och jag tycker att redan efter gelen känner jag mig avsminkad. När jag använder ansiktsvattnet tillsammans med en bomullspad är det inte mycket smink kvar som fastnar på bomullen. Jag tycker att det dessutom drar ihop porerna på ett bra sätt. Huden känns mer jämn och jag har haft mindre problem med "röda fläckar" i ansiktet under tiden jag har använt rengöringen.  

Minus med produkterna då. Jag använder produkter för torr hy men tycker tyvärr att min hud stramar en aning efter att jag tvättat mig och detta märks även morgonen efter när det är svårt att lägga på foundation. Inte hjälps det nämnvärt av fuktkräm heller. I allmänhet är produkterna heller inte så dryga, i synnerhet inte ansiktsvattnet och det är lite synd men kanske något man får räkna med för det priset.

Betyg: BBB (Bra för prisklassen men det finns bättre för bara några kronor mer)

Kommentarer
anonym

kan man använda puder borste som rouge borste?

2006-09-18 20:23:46
Beauty Princess

Anonym: Jodå, det fungerar, men bäst är just en borste som är anpassad för rouge. Med puderborsten är det risk att du får på för mycket rouge och det skapar inte looken att kindbenen framträder. Om du tycker att det är lite dyrt att köpa olika borstar kan du prova en från typ H&M eller någon annan lågpriskedja, för att se hur du tycker skillnaden är.

2006-09-18 20:30:48
Jessica

Blir nog tyvärr inget jag prövar :-P Fungerar bra med min Nivea *ler* Billigt och bra... sånnt älskar man som student!

En liten fråga: har du några tips på hur man ska noppra ögonbrynen? Måste göra någonting åt mina hemska skatbon!

Kattis / Bjooti

Budget är bra! Även om jag kör vidare med min Lactacyd för tillfället.

2006-09-18 23:04:22
http://bjooti.net
frida

Har du provat lumenes rengöring för torr hy? Jag tycker de är toppen. Lumene gör överlag riktigt bra produkter till budgetpris. Värt att prova.

2006-09-19 07:16:20
Anonym

"Bra för prisklassen men det finns bättre för bara några kronor mer"

vilka då? är på jakt efter en billig rengöringsserie för min torra hy och behöver alla tips jag kan få och ja, du verkar ha koll. :)

2006-09-19 16:19:40
Beauty Princess

Jessica: Plocka dem gärna när du är sminkad, då har du en bra bild av hur du vill att de ska se ut. Borsta dem en aning uppåt och försök sedan föreställa dig en "fågelform", dvs tjockare längst in och så smalare utåt, med en topp ungefär mitt över ögat. Börja sedan plocka bort de hår som "stör" den formen. Lite svårt att förklara, men hoppas du förstår. Ta gärna lite lypsyl eller is på innan så blir det mindre smärtsamt. =)
Frida: Nej, bara lite av deras smink, men som du säger - värt att prova!
---: Jag gillar tex Dermalogicas rengöring, där får du en stor flaska för drygt 200 kronor och den räcker i ett år. De från Loreal har jag använt i 2 månader och redan använt ungefär hälften av. Dermalogica kan du köpa på lookfantastic.com till bra pris eller på NK om du bor i en storstad.

2006-09-19 16:53:00

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0