Vardagsmake


Date: 2006-01-18 Time: 17:50:55
Kategori: Smink { 2 Kommentarer }
______________________________________________________

Nippertippan bloggar om sina vanor när det gäller vardagsmakeup och är nyfiken på oss andra och vad vi använder. Jag är inte sen att göra en lista, tycker om sådana. Jag varierar mig en del till vardags vad gäller skuggor och glans men i stort sett ser min rutin liknande ut på vardagarna. Har jag lite extra tid eller ska ut och fika med någon vän på lunchen eller så, tar jag gärna lite extra kajal eller skugga.

Concealer: Jag startar med att dölja mörka ringar med flytande concealer från Face Stockholm, jag brukar dutta på lite runt näsvingarna också.
Foundation: Efter concealer grundar jag med foundation, också den från Face Stockholm. När jag vill se lite mer sminkad ut eller om jag har en glåmig dag blir det matt variant, med lite mer puder i, och om jag känner mig fräsch (detta händer ofta bara om jag fått sova ut) så blir det liquid.
Mascara: Jag har för vana att lägga mascara innan annat ögonsmink. Då behöver jag inte vara jätteförsiktig utan kan bara ta bort mascara som hamnat fel med en tops innan jag fortsätter. För tillfället använder jag svart Lancôme L'extreme, andra favoriter är Hypnose från Lancôme eller Max Factor 2000 Calorie.
Ögonskugga: Grunden läggs med en basfärg i krämvit som heter Future Queen och är en microshadow från Make Up Store. Den lägger jag över hela ögonlocket och upp över globlinje och under brynen. Efter detta använder jag en mer färgad skugga för att skapa kontraster, ofta i någon brun nyans som Moda eller Old Gold från MUS, som läggs över yttre delen av ögonlocket och upp i globlinjen.
Ögonbryn: Jag fyller i brynens form med en ljusbrun skugga från Isa Dora, från paletten Cappucino, med hjälp av sned pensel från Make Up Store.
Rouge: Jag använder Blushbaby, ett fast puderrouge från MAC för att få en fin färg på kinderna och få fram kindbenen en aning.
Läppglans: Är det inte för kallt ute avslutar jag gärna med ett glans i någon härlig färg. Till vardags blir det ofta ett ofärgat Scent Lips glans från Make Up Store eller ljustrosa Star Gloss från Lancôme.

Kommentarer
Fröken Nilsson

Jag lägger också på mascaran först av ögonmejken ibland. Men mest för att se hur mycket mejk till jag verkligen behöver, ibland är det enkla det bästa, det beror så mycket på kläder mm och det är lättare att SE. MEN, problemet med att lägga den först är att jag tycker de nymålade fransarna förstörs böjs fel med mera av allt pillande och suddande som de då utsätts för när särskilt kajal kommer efteråt... Hmm.. Tycker inte du det?

2006-01-23 11:43:27
http://www.sarahnilsson.blogg.se
Beauty Princess

Fröken Nilsson: Hmm.. tål att tänkas på. Jag har rätt långa, naturligt böjda fransar så för mig fungerar inget annat sätt, de stöter i ovanför locket och lämnar färg och om jag gör det före skuggan förstör jag den av allt borttagande. Men det är klart, med kajalen kan det bli problem. Jag använder oftast inte kajal till vardags men gör jag det ser jag till att mascaran verkligen har torkat innan jag börjar jobba mer. Det här är nog individuellt dock, man får hitta sin egen metod =)

2006-01-23 14:04:25

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0