Skrubba, skrubba


Date: 2006-02-18 Time: 13:31:44
Kategori: Hudvård { 17 Kommentarer }
______________________________________________________

I  jakt på en ny face scrub, eftersom jag inte är totalt nöjd med den jag har från Body Shop, surfade jag runt lite på nätet och lusläste om de olika märkenas produkter.

         

Nivea Visage bjuder på Gentle Face Scrub, som jag har fått rekommendation om från en vän, och är en aning nyfiken på vid det här laget. Under 70 kronor sitter heller inte fel.
Vichy Normaderm har sin Peeling Gel, men jag fick ett prov av Vichy fukträm och ger tyvärr inte mycket för det, så frågan är nu om peelingen fungerar bättre?
Face Stockholm har en peelinggel som innehåller aloe vera och luktar underbart. Lite högre pris men kanske är den drygare? Jag gillar ju annat från deras sortiment och det bådar ju alltid gott...
Philosophy har en uppsjö med peelingkrämer, bland annat The Greatest Love, som är återfuktande och även Microdelivery Peel Pads som går att använda dagligen.
MAC erbjuder sin Quick Fix Scrub Mask som kombinerar effekten av en mask och peeling i samma produkt. Kanske något om man har bråttom men vill bli fin ändå?

Vad tror ni?


Kommentarer
Misspink

Jag har niveas och jag tycker om den. Mjuk och behaglig med en fräsch känsla efteråt. Den räcker jättelänge och är verkligen prisvärd.

2006-02-18 14:41:49
http://www.misspink.se
Susanne

Jag har också niveas och håller med Misspink. Den luktar jättefräsch och man blir jätte len i hyn!! Bra pris också!!

2006-02-18 14:57:29
SJT

tror inte jag har provat någon av dem, inte vad jag kan komma ihåg i alla fall.
hur som helst så kan jag rekommendera comfort zones scrub i active purness serien.

2006-02-18 15:26:26
http://sjt.webblogg.se
Beauty Princess

Misspink: Det är vad jag har hört också, den kanske är värd att provas då?
Susanne: Den här produkten verkar omtyckt! Det är alltid bra betyg att få höra det från någon annan.
SJT: Ok, tackar för tipset! =)

2006-02-18 17:53:49
Prinzessin

Niveas gillar jag också. Huden känns mjuk och len men helst skulle jag vilja ha en med grövre korn. :)

Beauty Princess

Prinzessin: Grövre korn? Hmm, jag kommer ihåg att jag tyckte om Yves Rochers scrubkräm, kanske kan vara något?

2006-02-18 17:56:53
Anna

jag har använt niveas en gång i tiden, och den är väl helt okej.
men i jämförelse med clarins står allt jag provat sig tämligen slätt!
små fina peelingkorn gör huden underbart len och klar. :)

2006-02-18 21:05:10
Beauty Princess

Anna: Clarins har jag inte ens tittat på, glömde helt bort dem. Har faktiskt aldrig provat deras grejer, men ska kolla in när jag går ner för shopping av scrub nästa vecka =)

2006-02-18 22:53:53
Eva

Om du vill ha lite tyngre gejor och har en tålig hud så kan jag rekommendera L'Oréals Refinish Micro-peeling. Den fräter bort det mesta!

2006-02-19 11:47:44
http://www.evapersson.com
fru hjelm

Om man gillar små korn, vilket jag gör, så är Apotekets ACO Scrub jättebra. 44 kr gör att man inte känner att varje korn sliter i plånboken heller.

2006-02-19 18:23:12
Beauty Princess

Eva: Oj, det låter lite för mycket för mig, jag är lite överskraj för sådant =(
Fru Hjelm: Apoteket brukar sitta på mycket bra och 44 kr.. det får man inte ens en lunch för ju =)

2006-02-19 20:45:07
Johanna

Jag gillar st Ives aprict scrub och deras ansiktstvattar.. Och dom ar int5e speciellt dyra heller:)

2006-02-20 20:00:00
Beauty Princess

Johanna: St Ives, vart köper man det?

2006-02-20 20:30:50
Cicci

Åh, finns St Ives i Sverige nånstans??

2006-02-20 23:28:44
http://ciccicicci.webblogg.se
pepparsprej

Hej, vill bara passa på att varna lite för vichys scrub i den gröna tuben. Alldeles för stark för hud som blir dålig pga. stress! Rekommenderar i stället L300 scruben som är betydligt billigare och också går att köpa på apoteket.

2006-02-23 18:05:34
Beauty Princess

Pepparsprej: Oj, det där låter inget bra alls =( Men tack för tipset!

2006-02-24 19:50:08
Anna

Ja vart kan man köpa St Ives produkter??

2007-01-15 15:22:37

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0