Recension av Joico Biojoba Treatment Schampoo


Date: 2006-12-16 Time: 22:53:08
Kategori: Recensioner { 1 Kommentarer }
______________________________________________________

I jakt på ett annat schampoo som jag testat innan och tyckte om så snubblade jag över detta, från Joico. Runt den här tiden på året brukar min hårbotten börja trilskas med mig, den blir lite för torr och för att kompensera så överproducerar den fett och jag får fett hår även om jag tvättat det dagen innan. Bara jag använder rätt sorts schampoo så brukar det här fixa till sig på några veckor och då kan jag börja använda vanligt schampoo igen.

Jag är inte överdrivet imponerad av Joicos schampoo, som för övrigt nu har bytt namn till "Daily care treatment schampoo for healthy scalp" (alla dessa långa namn, puh). Jag har använt det ungefär var tredje dag i en månad nu men ser ingen skillnad på min hårbotten. Den kliar fortfarande och överproducerar fett. 

Som schampoo fungerar den som den ska - dvs rengör och gör håret fräscht igen men det hjälper ju tyvärr inte när det ska vara ett treatment schampoo och inte fyller sitt syfte. Dessutom är den odryg - drygt tre omgångar får jag klämma ut till mitt halvlånga hår. Nej, jag får nog klicka hem Loreal Kerastaste variant för torr hårbotten istället. Båda finns hos Look Fantastic om ni skulle vara sugna.

35761-280

Betyg: BB

Kommentarer
Prinsesse Vil Ikke

Kerastases Dermo-calm shampo er helt super for irritert hodebunn. Og så lukter den fantastisk. Men en annen shampo som er minst like bra, er Vichy sin shampo for sensitiv hodebunn. Den har den beste lukta jeg vet om i noen shampo, og roer enda mer enn Kerastase. Men ikke like "glamorøs". Koster ca. 100 kroner på apotek.

2006-12-21 00:00:18
http://vilikkes.blogspot.com

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0