Recension av Benefit bad gal lash mascara


Date: 2006-12-07 Time: 19:32:35
Kategori: Recensioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

Den här mascaran har jag varit väldigt nyfiken på ett långt tag och när jag hittade en Sephora-butik under min semester i USA slank den ner i shoppingpåsen direkt. Mitt omdöme om Benefits mascara kan egentligen sammanfattas med två ord: helt ok! Mycket roligare är den inte, tycker inte jag.

Borsten är rätt tjock och det är svårt att applicera mascara på nedre fransarna. De övre blir snygga efter lite jobb, jag får kamma igenom dem ungefär 4 gånger innan de är snyggt separerade och det inte finns några klumpar. Efter någon timme hittar jag dock gråsvarta små "skuggor" under ögonen där mascaran färgat av sig en aning. Lite tråkigt att behöva tänka på att leta upp närmaste spegel en timme efter varje sminkning för att peta bort mascara. Hur som helst håller sig fransarna i alla fall fina hela dagen och även efter en partykväll är de snygga också när jag kommer hem. 

35761-278

Betyg: BBB

Kommentarer
oa

blev inte så impad heller, tyckte den var svår att ta bort. So...no more Bad gal!

2006-12-07 20:34:30
http://livsstiligt.blogspot.com
Emilie

jag har inte provat deras mascara, men deras andra produkter är verkigen to die for ;)

2006-12-13 13:29:45
http://fashionholic.blogg.se
Beauty Princess

oa: Nej inte för mig heller, men är nyfiken på något annat från dem.

Emilie: Har du något tips på någon produkt som jag inte får missa.. är lite sugen på att prova något annat, den har ju bra rykte och det kan ju inte vara oförtjänt.

2006-12-25 16:49:11
clara

hej. Du verkar ju vara ett sminkgeni och därför undrar jag om du kan tipsa om din favoritmascara, som inte klumpar, smular, kladdar utan bara ger sjuukt snygga ögonfransar? Snälla, det skulle vara jätteguligt, är på jakt efter en och det är tröstlöst kan jag meddela!

2006-12-30 15:37:20
http://underbaraclara.webblogg.se
Beauty Princess

Clara: Jag har inte heller hittat någon absolut favorit i mascaravärlden och letar också fortfarande efter den ultimata, men jag gillar Lancôme hypnose väldigt mycket! Så den kan jag varmt rekommendera. I budgetklassen är det helt klart Max factors 2000 calorie som är bäst tycker jag. Hoppas någon av dem fungerar för dig.

2007-01-04 15:54:11
Lisa

Jag tycker Bad Gal är bra :)

2010-08-12 01:22:05

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0