Din Stil, vecka 32 - Vårdande produkt för läpparna


Date: 2006-08-09 Time: 19:25:19
Kategori: Din Stil { 3 Kommentarer }
______________________________________________________

Den här veckan är temat Bästa vårdande produkt för läpparna och jag fick en hel del bra tips tyckte jag. Kolla in Maris braiga dubbelanvändande av Rosebud eller Annas tips om hur de gjort om Lypsyl, som jag helt har missat. Vill nog kolla in den snart igen tror jag.

rosebud

Mari: Rosebud Salve ska det vara. Dock inte den med jordgubbssmak, den är mycket torrare och därmed inte alls lika bra som originalversionen. Använder den ibland också för att fixera ögonbrynen.
 
Sandra
tipsar om budgetalternativ: Jag använder läppbalsam från Åhlens serien. Det finns två stycken: En i vit tub som inte syns på läpparna utan bara är bra, den andra är i en rosa tub och färgen på själva krämen är röd. Den är lite som läppglans och syns ganska tydligt. I dem båda är det olivolja, bivax och honung. Jag tycker att de är lika bra men gillar ändå den vita  bäst och sen ha ett annat läppglans över. De kostar ca 25 kr. Den i vit tycker jag dock inte luktar gott, det gör däremot den andra.

Anna skriver: För att det få bästa resultat med vårdande läpprodukter brukar jag alltid peela läpparna lätt innnan. En handuk eller ren tandborste funkar utmärkt, om man inte vill använda specialprodukter (dyrare). Efter det brukar jag har på vanligt lypsyl (tråkig som jag är), billigt och bra och jag älskar den nya läppglansförpackningen de har gett den.

Sara tipsar om nåt som i alla fall inte jag har provat: Jag tänkte tipsa om Rosenseriens läppcerat. Jag är beroende av cerat och bara de bästa funkar, och min senaste upptäkt är Rosenseriens, som finns i lavendel och jordgubbssmak. De innehåller bara naturliga ingredienser, och gör därmed inte läpparna lika beroende some produkter med mineralolja. Finns att köpa på nätet och vissa hälsokostaffärer.

Min favorit är Body Shops läppbalsam med vitamin E och SPF 15. Luktar milt och gott av honung och återfuktar läpparna. Det enda läppbalsam jag har provat som inte har gjort mig beroende, det här använder jag bara när det är kallt ute och jag blir extra torr om läpparna eller för att ha under läppglans så att det inte torkar ut för mycket. Kanon!

rosenserien   lypsyl

Kommentarer
Linda

köpte vanliga rosebud när mitt med jordgubb tagit slut o konsistensen var helt klart en besvikelse :(

2006-08-09 21:38:14
Goddess

Bra tips........kul med inslag från rosen serien, den är lite underskattad, men helt underbar. Många bra produkter som man bara måste testa om man inte gjort det.

2006-08-09 22:23:50
http://goddessess.blogspot.com/
Beauty Princess

Goddess: Jag har inte provat, är den verkligen så bra? =S

2006-08-15 10:16:47

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0