Face Mist


Date: 2005-12-13 Time: 17:52:41
Kategori: Hudvård { 11 Kommentarer }
______________________________________________________

En av mina absoluta favoriter inom skönhetsvård är Face Mist från Make Up Store Skin System. Den går att använda när som helst på dagen för att fräscha upp och "väcka" ansiktet, på sminkat ansikte eller inte. Sprayen luktar fantastiskt fräscht och ska fungera extra bra efter många timmar framför en icke platt datorskärm som tyvärr ger mycket strålning och därför kan torka ut huden en aning. Min face mist används flitigt, som ni ser från bilden, och står alltid och väntar på mig bredvid datorn, även om jag har en plattskärm, för att pigga upp mig när jag nickar till framför för mycket plugg.




Kommentarer
Marai

Håller med! Den fixerar maken bra också!

2005-12-13 21:48:15
Beauty Princess

Marai: Väldigt bra, helt enkelt :)

2005-12-13 22:30:16
SJT

Åhh jag älskar den! Men den är slut överallt här nere! Har inte sett den på hur länge som helst! :(

2005-12-13 23:40:14
http://sjt.blogg.se
Sara S

Spännande tips. Jag var inne på MUS innan idag och fick så bra hjälp med ögonskugga att jag blev helt förälskad i affären. Personalen var jättebra på att sminka så att det passade just mina lite bångstyriga ögon. Nu ska jag önska mig en sminkkurs där.

2005-12-14 19:21:01
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Slut? Inte kul, här finns den iaf. Du kanske ska försöka ta dig till en annan MUS-affär snart och leta efter både den och en brun glittereyeliner?

Sara S: Ja, misten är riktigt härlig, den får du prova. Jag tycker att de, i de flesta affärer, är väldigt duktiga på att sminka. Det är inspirerande bara att titta på deras dagsval av make, för de är ofta väldigt fina. Har varit på makeup-kurs hos dem och det var kul att se vad de kan göra med ens ansikte så jag tycker definitivt du ska gå! =)

2005-12-15 16:39:21
Sanna

Hej! Har du, eller någon annan, tips på en bra relativt billig fuktkräm för ansiktet om man har oljig hy med lite finnar och ganska mkt blackheads (tiltäppta porer) Jag har syskon i USA som kommer hem nu till jul, tänkte be dom köpa med någon hem eftersom det är billigare där!

2005-12-15 17:08:02
Sara S

Sanna: Jag har själv problem med porer som täpps igen och har blivit hjälpt av en receptbelagd kräm som heter "Skinoren". Jag har egentligen inte fet hud utan mest en hud som gärna täpper till porerna, men huden blir matt och fin av Skinoren.

Innan du går till en läkare kan jag rekommendera en tokbillig ansiktskräm: Garniers "Fresh" (den gröna burken). Runt 55 kronor och förvånande bra med tanke på priset. Både Loreal och Nivea har serier för fet/oren hud, men de har inte funkat på mig. Jg använder Clearasils ansiktstvätt för känslig hud. Den är milt peelande och torkar inte ut huden, vilket är bra eftersom min hud blir oljigare när den torkar ut. Lycka till!!!

2005-12-15 18:22:22
http://soderstjerna.blogg.se
Beauty Princess

Sanna: Det kan nog bli svårt att hitta en som är lite billigare, men spontant skulle jag rekommendera att kila iväg till Apoteket, deras serie Vichy har fått lovord från många och luktar fräscht enligt mig! Saras tips om Nivea är också bra, de har ju väldigt bra grejer just för huden. Om du kan hålla ut skall jag titta runt lite och kan återkomma med tips om några dagar.

Sara S: Tack för tipsen!

2005-12-15 22:02:04
SJT

Beauty princess: jag går regelbundet till 3 olika make up store. slut på alla dem :/

2005-12-16 09:35:57
http://sjt.blogg.se
Beauty Princess

SJT: Och alla har de slut? Trååkigt!!

2005-12-16 14:36:30
Anna

Sanna: Bioré har en oil-free ansiktscrème som verkligen är kanon, en av dom bästa jag provat! Hyn håller sig matt länge och den täpper inte till porerna. Kostar runt $8 på grugstores, så den är ett superkap!

2005-12-17 03:30:19
http://annacarlsson.blogg.se

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0