Recension: Macadamia Natural Oil - Leave-In Cream


Date: 2011-10-10 Time: 19:58:33
Kategori: Recensioner { 9 Kommentarer }
______________________________________________________


Det var rätt länge sedan jag berättade på Twitter om en ny produkt som jag blivit fullständigt kär i (skaffa Twitter-konto om du inte redan har det, det är ju där det händer). Det var en del som blev nyfikna och ville veta mer, men jag kunde ju inte skriva så utförligt på 140 tecken om min nya favorithårprodukt. Dessutom vill jag ju självklart dela med mig av min nya favvo här på bloggen också.

Faktum är att jag har haft samma favorit inom hårvård i flera år, nämligen mina älskade silikondroppar från Matrix. Nog för att de fortfarande används väldigt flitigt men efter att jag klickade hem mitt testkit från Macadamia Natural Oil har dropparna fått stå kvar i badrumshyllan lite oftare.

Nourishing Leave-In Cream är, precis som det låter, en vårdande hårkräm som fördelas i håret efter att det har handdukstorkats. För mig ger det samma effekt som ett riktigt bra balsam eller en lättare vardagsinpackning. Mitt hår blir väldigt mycket lättare att reda ut, vilket behövs eftersom jag bleker håret, och då det har torkat är det mjukt och mer följsamt än utan krämen. En teskedsstor klick kräm räcker till att fördela i mina hårlängder, mitt hår är ungefär skulderlångt just nu. Jag för alltid en mindre kamp mot mitt hår när jag ska reda ut det (jag vet, jag vet, vänta tills det har torkat) men med den här leave-in-krämen tar det bara runt en halv minut innan mitt hår är genomborstat.

Krämen från Macadamia Natural Oil innehåller dessutom UV-skydd och är bra skydd för färgat hår. På bilden ser ni originalförpackningen till krämen (300 ml), jag har en liten tub på 60 ml som har räckt sedan i början på juli och då använder jag krämen ett par gånger i veckan.

Så, jag tycker absolut att Macadamia Natural Oil är precis lika bra som alla säger! Om du inte har provat än så gör det direkt. På Eleven finns den mindre tuben för 50 kronor, perfekt för att testa och se vad du tycker.

BETYG:

Kommentarer
Josephine

Har test på denna hemma och den är jättehärlig, gillar doften också! :)

2011-10-10 21:41:34
http://makeuponista.se
Veronica, Beauty Place

Josephine: JA, doften! Den glömde jag ju helt att skriva om. Älskar!

2011-10-10 21:44:47
Beautybylinda

Har denna med, tycker den är helt super även till mitt lite kortare hår :) Älsk på den!

2011-10-11 09:02:48
http://beautybylinda.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

BeautybyLinda: Kul att den passar även till kortare hår! Älskar verkligen min tub :)

2011-10-12 19:35:07
Linnea

Att jag inte har sett denna blogg innan :O

Sjukt söt design och jättebra blogg :D

2011-10-12 22:49:45
http://attitudes.webblogg.se/
Veronica, Beauty Place

Linnea: Men så roligt att du har hittat hit nu! Designen är alldeles ny och gjord av Linn, som är jätteduktig på design.

2011-10-16 14:23:45
The Cat

Oljan är min favorit i serien, och schampot gillar jag inte alls. Övriga produkter tyckes om.

Veronica, Beauty Place

The Cat: Oljan har jag inte riktigt fallit för än, men det kan bero på att jag inte fått in snittsen än, jag tror att jag tar för mycket för när min frisör använder olja blir det toppen. Tänk att det kan fungera så olika för olika människor - men tur är väl det.

2011-11-07 20:54:08
Mikaela

Jag köpte hem en miniförpacking av den för ett tag sedan.

Den doftar mycket gott, men gör nog ingen skillnad på mitt hår. Mitt hår är redan superlent, så för mig behövs den inte. Då funkar Schwarzkopf Got 2 Be Smooth 'n Chic minst lika bra, och den kostar ju betydligt mindre :)

2011-11-08 07:11:44
http://theworldsgreatest.blogg.e

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0