Shopping i Miami 110610 - The Body Shop


Date: 2011-06-10 Time: 11:00:00
Kategori: Shoppat { 8 Kommentarer }
______________________________________________________


Häromdagen var vi på ett gigantiskt varuhus i Miami med 100-tals butiker som alla hade väldigt bra utbud till billigare priser än på vanliga varuhus. Det finns en hel del märken som är väldigt mycket billigare i allmänhet att köpa i USA än hemma och i synnerhet på outlet-varuhus. Det är oftast kläder som är billigare, exempelvis Polo Sport, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Levis, Lee och Guess.

Just därför blev jag extra glad när jag hittade en The Body Shop-butik med mycket billigare priser än vad jag är van vid. Mycket beror på att dollarn är så svag just nu, men när de dessutom smäller till med erbjudanden som "Köp 3 produkter, få 2 produkter på köpet" - då är det svårt att stå emot. Andra Body Shop-älskare förstår mig, eller hur? Här är vad jag fyndade för totalt 72 dollar (ca 450 kronor)!

♥ Megaburk med Body Butter, Satsuma.
Chamomille Eye Makeup Remover (min absoluta favorit, lika bra att lagra upp).
♥ Handkrämen Almond Oil Hand Rescue Treatment (också en stor favvo).
♥ Rouge/Highlighter: Brush On Radiance Perles Iridescentes
♥ Rouge/Bronzer: Shimmer Waves, 02 Shade: Blush & Nuance: Rose

Kommentarer
Tina (Beleza)

Jisses vad mycket fint och nästan "gratis". Jätteburkarna med bodybutter hoppas jag kommer till Sverige snart, de tar ju slut så snabbt.

2011-06-10 11:53:14
http://beleza-blogg.se
Ninni

Men jätteburkarna har jag sett i butik för inte så länge sedan, de finns även här! Men inte till så bra pris förstås...

2011-06-10 14:17:09
http://colourbyninni.blogspot.com
Veronica

Wow! 72 kr- det är verkligen ett fynd. Inte ens en av de sakerna skulle kosta så lite som det här.

2011-06-10 15:23:07
http://venusvanity.blogspot.com/
Honi

Är så galet mycket billigare i London också, köpte massa småprodukter för priset av vad en av dom skulle kostat här i danmark :p

2011-06-10 15:33:21
http://honi.blogg.se/
Cyt

Jag har bronzern :)

2011-06-10 16:55:08
http://Lennhammer.wordpress.com
Veronica, Beauty Place

Tina: Jag har sett jätteburkarna i "min" butik i Göteborg, så det är nog bara en tidsfråga innan de lanserar i hela Sverige.



Ninni: Yes, jag har också sett dem i Sverige. Men som du säger, så billigt är det svårt att få dem.



Veronica: Uttryckte mig nog lite vagt, det var 72 dollar, vilket är ungefär 450 kronor just nu. Men fortfarande billigt :)



Honi: Åh, nu blev jag sugen på London också! Jag och min man ska dit i höst någon gång på weekendtripp, några tips?



Cyt: Är den så bra som den verkar?

2011-06-12 00:13:44
Anonym

Åh så härligt! Jag har aldrig lyckats hitta TBS i staterna :(

2011-06-18 09:22:41
Veronica, Beauty Place

Anonym: Vad tråkigt, det gäller nog att ta sig iväg till stora gallerior, där brukar man hitta dem.

2011-06-18 14:22:06

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0