Recension: Too Faced - Size Queen Mascara


Date: 2011-07-18 Time: 20:59:15
Kategori: Recensioner { 11 Kommentarer }
______________________________________________________



"Bilden på mascaraborsten är inte borsten som har målat fransarna", skulle jag kunna säga i sann Bullen-anda. Ja, ni som är över 25 förstår, haha. För att sammanfatta det så gör inte bilden på mascaraborsten den rättvisa på något vis. Kolla in den här bilden hos LipGloss Bich, till exempel, så förstår ni.

Jag gillar maffiga borstar, jag gillar när de liksom omfamnar hela ögonfransen och gör det riktigt enkelt att få till rejäl volym. Det gör mig inget att det kan innebära lite pill efteråt, med att torka bort mascara som hamnat lite utanför - vad har man annars tops till, liksom? Size Queen från Too Faced är antagligen den maffigaste borste jag provat, jag visste så fort jag såg den i hyllan på Sephora att jag var tvungen att ha den!

Och ja, ni ser ju resultatet. Tjocka, långa, fina fransar som är svartare än svartast. Jag älskar att Size Queen ger både volym och längd. 2 till 3 drag räcker, sen har jag det resultat jag vill ha.

Hållbarheten då? Mascaran från Too Faced håller utan problem hela arbetsdagen, även när det har vräkt ner regn som igår och idag. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att testa den på en partykväll men om den håller utan att smula eller ge pandaögon från 7 på morgonen till 19 på kvällen så tror jag att det är rätt lugnt.

Här har ni en annan bild på mig med Size Queen på fransarna.


Köp direkt, tjejer (och killar) är mitt tips!

BETYG: BBBBB (5/5)

Kommentarer
Wysteriia

Men hallå! Varför tar dom inte en ny produktbild på den?! haha helt olika borstar ju!! :)

2011-07-18 21:32:53
http://Wysteriiasblogg.se
Veronica, Beauty Place

Wysteriia: Man kan ju tycka att de borde göra det. Det känns som att försäljningen skulle öka bara av en bättre produktbild.

2011-07-18 21:46:19
Carina (TotalBeauty)

Vilket bra betyg, måste testas. :)

2011-07-18 21:50:54
http://www.totalbeauty.se
Veronica, Beauty Place

Carina: Do it! Det är inte ofta jag hittar en sån fullpoängare, känner jag.

2011-07-19 19:47:11
Gniztra

Söt blogg du har :-)

Skulle bli superglad om just du kolla in i min internetshop.



www.Gniztra.com



Finns fake piercings,smycken,smink ja allt en tjej behöver:-)

Puss

2011-07-19 22:04:29
http://www.gniztra.com
Linda

Hur är den jämfört med isadoras wigwam? Har för mig att du gillade den :)

2011-07-22 13:25:10
http://pindus.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Linda: Du minns helt rätt. WhigWam och Size Queen spelar i samma liga, de ger samma effekt - nästan lösögonfransar liksom. Dock tycker jag att Too Faceds mascara har bättre hållbarhet, så den får lite bättre betyg av mig i slutändan.

2011-07-24 13:39:57
karolin

Måste bara säga att jag älskar din blogg!

2011-07-27 16:41:03
Veronica, Beauty Place

Karolin: Men åh, vad gullig du är! Tack så hemskt mycket :)

2011-07-27 19:40:03
Mia/Fåfängan

Den verkar riktigt bra. Ser jättefin ut på.

2011-08-11 21:16:37
http://miasvardag.wordpress.com
Veronica, Beauty Place

Mia: Tusen tack! Jag älskar den verkligen.

2011-08-11 23:37:10

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0