Recension: Primo Dermosil - Body Butter Vanilla


Date: 2011-07-10 Time: 18:24:13
Kategori: Recensioner { 3 Kommentarer }
______________________________________________________


Body Buttern från Primo Dermosil kan ha en av de snyggaste förpackningarna för kroppsvård jag har stött på. Den är mer stilren och lite snyggare att ha på nattduksbordet än många andra burkar jag har i mitt badrumsskåp. Mitt första intryck av produkten var därför väldigt bra och jag hoppades på att hitta en ny favorit i det här kroppssmöret.

Doften av vanilj är också ett stort plus med body buttern, den luktar inte så syntetiskt som många andra produkter med vaniljdoft kan göra. Första gången jag hade smörjt in mig med body buttern reagerade maken med att säga "åh, du luktar som nybakade bullar". Ett rätt bra betyg, om jag får säga det själv.

Tyvärr är det inte mycket annat som talar för body buttern från Primo Dermosil. Konsistensen är... skum. Alldeles för tjock för att kunna göra ett bra jobb, nästan som en salva. Väl på kroppen får jag samma effekt som med en dålig solkräm, jag smörjer och smörjer för att försöka massera in buttern i huden men den ligger kvar som en vit hinna. Det tar lite väl lång tid innan body buttern har sjunkit in och när den väl har gjort det så är det ändå som att det är en hinna kvar på kroppen. Jag känner mig klibbig och återfuktningen ligger inte alls på den nivå som en body butter ska ligga på.

Nej, snygg design och god doft räcker inte för ett bra betyg i min bok. Satsa på någon av mina andra favoriter istället!

BETYG: B (1/5)

Kommentarer
Helena/LipGloss Bitch

Synd på en sån raring!

2011-07-10 19:15:33
http://lipglossbitch.se
kerstin

Synd på en så fin burk!

Veronica, Beauty Place

Helena, LGB: Visst är den fin? Den får stå kvar och pryda mitt nattduksbord istället.



Kerstin: Eller hur? Hoppas att de förbättrar den!

2011-07-11 18:36:56

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0