Isa Dora Vår 2011 - Fanciful


Date: 2011-01-05 Time: 21:11:45
Kategori: Kollektioner { 6 Kommentarer }
______________________________________________________


Nu börjar PR-mailen med vårens kollektioner trilla in i mailboxen och det känns plötsligt som att våren är lite, lite närmare även om det snöade som bara den här i Göteborg idag. Själv har jag legat däckad på grund av sjukdom i tre dagar nu och inte behövt halka runt ute, men det ser inte så lockande ut alls. Jag drömmer mig bort till vårens bröllopsresa i soliga Miami och ser framför mig att jag är riktigt brunbränd och har fina, pastelliga manikyrer.

Isa Doras vårkollektion Fanciful är, minst sagt, pastellig. Den är inspirerad av romantik och flickaktiga ladies och går hand i hand med lager-på-lager-mode, rosetter och transparenta material. Nyanserna är rosa, babyblått och lila. Båda beskrivningarna låter onekligen väldigt mycket som Veronica men ändå känner jag mig inte så lockad av kollektionen. Jag tror att produkterna var för sig kan bli fina, men tillsammans blir det liksom lite för mycket. Dessutom tycker jag att Isa Dora gör en miss med sina singelögonskuggor när deras snygga 5-paletter har gjort sådan succé.


Med Fanciful lanserar märket en helt ny produkt, Glow Stick Blusher, som är ett krämigt rouge på stift som även skimrar en aning. Även läppstiftet Jelly Kiss är en nyhet, stiftet är halvtransparent och drar mer åt glosshållet.

Vad tycker ni - är det någon speciell produkt ni suktar efter? 

Kommentarer
FowZie ♥ ~ felicia aulén

Nej nu är jag halvtrött och önskar att du ska sussa så gott! farligt att lägga huvudet på kudden för hårt så måste sova när man är någorlunda pigg (: så man fortfarande har kontroll

God natt :D .. haha :)

2011-01-06 04:11:03
http://feliciaaulen.blogg.se/
Paul Svensson

Prova detta, Roligt o enkelt:

http://www.gratismakeup.se/?r=133137

2011-01-06 06:07:55
kerstin

Jag håller med om att de fina kvintettpaletterna saknas, och att färgerna känns lite lite mycket tillsammans. Men var för sig är jag väldigt förtjust i produkterna! Läppstiften är verkligen supersköna!



PS. Vad härligt med bröllopsresa till Miami :) DS.

Veronica, Beauty Place

Fowzie: Haha, sov så gott då! :)



Kerstin: Precis som jag känner om kollektionen också, jag tror att jag kommer att älska flera av nagellacken och rougestiftet verkar användbart det med. Miami ska bli underbart <3

2011-01-06 13:10:57
delinda

gillar nagellacken och läppstiften :)



Makeuputbildningen var 10 v på International Makeup Center

2011-01-08 19:29:57
http://www.delinda.se
Veronica, Beauty Place

Delinda: Ok, det är nog lite väl långt för vad jag har tänkt mig. :/ Men du måste vara jätteduktig i alla fall! :)

2011-01-08 20:58:14

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0