Recension: Max Factor - Xperience Mascara


Date: 2010-10-10 Time: 13:39:18
Kategori: Recensioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________


Medan det har varit väldigt glest mellan blogginläggen har jag hunnit samla på mig en hel drös av produkter som väntar på att få recenseras. Ja - för ni tror väl inte att jag slutar kräma eller sminka mig bara för att jag inte syns här? Några nya favoriter har jag hittat, som jag kommer att berätta om, andra har inte gjort något vidare intryck på mig och vissa har åkt i papperskorgen efter bara några veckor.

Nej, anledningen till att det har varit så tyst här på bloggen är att inspirationen har varit helt obefintlig i flera veckor. Bara sådär, utan förvarning, har jag haft jättesvårt att hitta idéer om vad jag ska skriva om eller hur jag ska formulera ett inlägg. Fram och tillbaka har jag till och med funderat över om det här är slutet för Beauty Place, att jag kanske helt enkelt inte har tid eller inspiration till att blogga längre. Men samtidigt älskar jag ju att skriva och min skönhetsblogg har varit en så stor del av min fritid under en lång tid, så jag har svårt att tänka mig att bara lägga ner helt och hållet. En blogg med lite sämre uppdatering får för tillfället bli lösningen, med hoppet att inspirationen som jag har just nu håller i sig.

Hur som helst - det här skulle ju bli ett inlägg med en recension av Max Factors nya mascara Xperience. Den ingår i en serie med samma namn, som innehåller foundation, läppstift och så mascaran då. Jag har fått hem alla 3 produkter för att testa så fler recensioner kommer upp på bloggen inom kort.

Mascaran i Xperience-serien är i mina ögon en rätt vardaglig mascara som jag har svårt att få till något dramatiskt resultat med. Borsten är mellantjock med gummipiggar och det är lätt att applicera den, dessutom klumpar den sig minimalt vilket är ett stort plus i min bok. Mina fransar får en fin svärta och separeras alldeles lagom mycket för att jag ska kunna få till den där fräscha jobblooken som jag vill ha på vardagarna. Men lagom är ledordet för Xperience-mascaran, tycker jag, ögonfransarna upplevs varken som längre eller får mer volym - trist om jag vill få till en snygg sotning eller partymakeup över huvud taget.

Hållbarheten på Max Factors nya mascara är helt ok, vid slutet av arbetsdagen (ungefär 9 timmar efter applicering, med andra ord) har den fällt en aning och jag får borsta bort några svarta smulor under ögonen för att det ska bli snyggt igen. Det här är en helt ok mascara men den lämnar lite att önska vad det gäller möjligheten att variera i intensitet.

BETYG: BBB (3/5) 

Kommentarer
Malin

gillar din blogg...men lite tråkigt med så lite uppdatering:P kan du inte skriva om lite annat än smink o sånt oxå??

iaf , jag ska nog ta o köpa Max Factor Xperience, foundation :)

2010-10-10 13:47:40
Caroline/StyleFile

Jag skulle vilja veta hur den är i jämförelse med Max Factors False Lash mascara!

2010-10-10 15:52:58
http://stylefile.blogg.se/
Anna

Jag håller med dig, jag tyckte mascaran var svår att applicera snyggt då borsten var klumpig på något vis. Den hamnar INTE i min sminkväska när jag ska på jobb!

2010-10-10 18:19:06
http://iamsthlm.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Malin: Har också funderat på det, men vet inte om det skulle göra bloggen bättre eller sämre om jag blandar in personliga inlägg tex. Vad tror du?



Caroline: Du hittar en recension av False Lash här: http://beautyplace.blogg.se/2009/january/recension-max-factor-false-lash-effect-mas.html

Jag tycker att den är rätt meckig att applicera men den blir riktigt snygg när man väl får till det. False Lash fäller dock också en hel del...



Anna: Ja, klumpig är ordet! Dessutom är formulan skum, den är svår att få jämn på något vis.

2010-10-11 21:12:20

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0