Inspiration - Sarah Jessica Parker


Date: 2010-06-05 Time: 22:04:39
Kategori: Inspiration { 6 Kommentarer }
______________________________________________________

Eftersom jag inte har fått chans att se Sex And The City 2 än så tänkte jag i alla fall sätta ihop ett kollage med inspiration av filmens stjärna Sarah Jessica Parker. SJP är ju en riktig modeguru i seren men vi ska inte glömma hennes härliga sminkningar - gärna med mycket färg - och supersnygga frisyrer.

 SJP:s vackra lockar är det inte alla som har - men en locktång goes a long way. Satsa på en tjockare för vågor (som i kollaget) eller en som har en omkrets under 19 mm för småsmå afrolockar så att du får till det kända Carrie-burret.

 Våga färg, speciellt på våren och sommaren. I kollaget ser du tex en fin duoögonskugga i blå toner från NARS.

 SJP är ofta precis lagom solbränd, men det är ju som vi alla vet bäst att fejka brännan. Min personliga favvobronzer är Dallas från Benefit. Svep med en stor puderborste över kindbenen, näsryggen och pannan så blir du sommarsnygg hur lätt som helst.

 Sarah Jessica Parker verkar älska sina nudefärgade läppstift och glans - när jag googlar efter bilder på henne är det svårt att hitta någon annan ton på hennes läppar. Elizabeth Arden har ett snyggt läppglans i färgen Pink Champagne som jag är lite sugen på...

 Självklart avslutar vi inspirationsinlägget med två av SJP:s egna parfymer - dofta som SATC-stjärnan med Lovely eller Covet. Parfymen finns som body lotion också, så vill du lyxa till det tycker jag att du ska shoppa ett helt set.

SJP


Kommentarer
Sublim

Hon är alltid snyggt sminkad!

Filmen vågar jag dock inte se, jag är säker på att den är kass och inte alls som serien en gång var...:(

2010-06-06 00:19:47
http://www.sublimt.se
katten

I karaokescenen i SATC två har tjejerna himla snygga outfits. Jag har blivit inspirerad av Miranda på min blogg. Kika in!

2010-06-06 09:45:14
http://copycatbloggen.blogg.se/
M A L I N H E

Vad ska du göra idag då? kram :)

2010-06-06 13:12:14
http://malinhee.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Sublim: Filmen är nog inte så lik serien men om man tar den för vad den är så tror jag att den kan vara rolig :)



Katten: Det ska jag kolla in!



Malinhe: Idag njuter jag av solen och ska iväg med min pojkvän och grilla hos några vänner ikväll. Själv då?

2010-06-06 13:42:02
Alice och Louise

Vill köpa allt du skriver om...



Kolla in vår blogg förresten! :D

2010-06-06 17:43:25
http://bunnymakeup.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Alice & Louise: Haha, vad kul att höra! Jag är också sjukt sugen på det mesta jag läser om på olika hemsidor och sen skriver om här på bloggen.

2010-06-06 21:19:20

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0