Recension av Weleda - Handcreme havtorn


Date: 2007-05-01 Time: 18:23:30
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

image328För ett tag sedan trillade ett paket med Weleda-produkter in genom min brevlåda. Det var allt möjligt från fuktkräm till duschlotion och handkräm. Första gången jag använde handkrämen Havtorn fastnade jag för den underbara, fruktiga doften och hoppades verkligen att kvalitén skulle vara lika bra som lukten. Det var den!

Enligt Weleda ska handkrämen "skydda mot torra, nariga händer och fuktighetsförlust samt bli mjuka och smidiga utan att lämna en kvarvarande fettfilm". Det sistnämnda stämmer väldigt bra, krämen absorberas av min hud direkt, jag hinner precis smörja klart och kan direkt börja med annat utan att behöva tänka på kladd och klet. Jag känner mig direkt mjukare om händerna och doften är precis lagom, utan att ta över. Krämen är dryg också, ett litet klick räcker för båda händerna.

Det jag saknar är ett lite mer djupverkande resultat - jag skulle vilja att det räckte att bara smörja in sig ett par gånger om dagen och känna att det sitter i hela dagen. Men å andra sidan så tror jag inte att det finns någon handkräm som kan lova mig att det räcker med så få gånger. Nu hoppas jag bara att tuben ska räcka så länge som möjligt...

Betyg: BBBB (4/5)

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0