Recension av Biotherm - Biocils makeup remover gel for sensitive eyes


Date: 2007-07-04 Time: 18:50:14
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________

"This unique water based gel has been formulated especially to gently remove eye makeup. Is suitable for sensitive eyes and contact lenses wearers." Det lovar Biotherm på förpackningen till Biocils makeup remover gel for sensitive eyes (puh, dessa långa namn!) och jag håller med lite halvt om halvt.

Ögonmakeup-removern tar väldigt lätt bort ögonsmink som skugga och kajal och efter några gnuggningar även mascara. Det krävs några tag över fransarna men sedan är all mascara borta. Så på det viset gör removern allt den lovar, inget skräp under ögonen på morgonen när jag vaknar och inget extra efter att jag har tvättat ansiktet att ta bort.

Men... för ni visste väl att ett men skulle komma... något för känsliga ögon tycker jag verkligen inte att Biocils-removern är. Jag har inte överdrivet känsliga ögon och använder inte heller linser, men får jag in minsta gnutta i ögonen så svider det. Inte så roligt - och än mindre roligt för den som har väldigt känsliga ögon. Alltså: Väldigt bra remover om du bara letar efter en som effektivt tar bort ditt ögonsmink, men inte för dig som vill ha en speciellt för känsliga ögon. Dessutom har removern rätt högt pris, så det blir bara strax-över-godkänt-betyg.

BETYG: BBB+ (3+/5)


Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0