Recension: Crabtree & Evelyn - Hand Therapy


Date: 2011-11-25 Time: 22:21:59
Kategori: Recensioner { 4 Kommentarer }
______________________________________________________


När jag var i Miami köpte jag (inser precis att många av mina inlägg under hösten har börjat så) en fyndbillig handkräm från ett, för mig, outforskat märke. Crabtree & Evelyn har självklart lockat många gånger, inte minst tack vare deras underbart vackra förpackningar, men ändå har jag aldrig köpt något därifrån.

När jag gick förbi en butik som bara sålde produkter från just det märket och som precis skulle lägga ner och därför reade ut allt i butiken, var det ju därför som upplagt för att jag skulle passa på att testa något. Handkrämen Citron Honey & Coriander Hand Therapy, som i vanliga fall kostar $22 (eller 120 kronor här) blev min för 10 dollar (som dollarn låg då c:a 60 kronor).

Och vilken tur det var att jag gick in den där lilla butiken och köpte handkrämen, som nu har blivit en favorit. Hand Therapy är en perfekt vardagshandkräm att ha med i väskan och kräma på med så fort händerna känns torra, som de ju gärna gör när det blir kallare ute. Konsistensen är som ett mellanting mellan en lite tjockare treatment för händerna och en lätt lotion. Eftersom den är lite tjockare tar det lite extra smörjning innan den har absorberats men den lämnar ingen hinna eller kladdar som andra handkrämer kan göra.

Mina händer blir löjligt mjuka efter att jag har smörjt in mig, det finns inte mycket mer att säga om det. Hand Therapy återfuktar suveränt helt enkelt!

Doften då? Doften är så god, så god och samtidigt så svår att beskriva. Som en blandning mellan en citronfromage och citronsorbet, ungefär. Fräsch, lite söt och inte på långa vägar besläktad med rengöringsmedelslukten av citron.

BETYG:

Kommentarer
Ninni

Den där gillar jag också, den är inte så fet att de botar de torraste händerna, men bra när man måste använda sina händer snart efter man smort in dem. Jag har just nu en annan handkräm fr samma märke på sängbordet - Summer Hill, den är nog min favvo av dofterna från märket.

2011-11-25 23:16:37
http://colourbyninni.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Ninni: Jag gillar också något lite rejälare när jag är riktigt torr, brukar använda Body Shops Hand Treatment på kvällarna. Crabtree vinner ju dock många poäng på sin fina design!

2011-11-26 00:11:42
J.

Bra att veta! Har själv nämligen varit nyfiken på hela denna serie ett bra tag nu, men inte fått tummen ur och köpt något. Nu får jag nog allt göra det trots allt :)

2011-12-03 17:58:27
http://beautymadefun.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

J: Ja, gör det! De är för bra för att missa, I promise you.

2011-12-11 20:48:13

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0