Så fixar du hollywoodlockar!


Date: 2011-03-27 Time: 17:05:11
Kategori: Hårvård { 7 Kommentarer }
______________________________________________________


Hej allihop! Har ni haft en härlig helg? Kanske har ni fått njuta lite av vårsolen precis som jag. Jag var ute på en löprunda i området där jag bor igår, det är alltid lika skönt när det börjar bli lite varmare ute så att man slipper springa på löpbandet och kan ge sig ut istället.

Igår kväll var det dags för utflyttningsfest hos en av mina kompisar så jag passade på att träna på min locktångsteknik när jag fixade i ordning mig. Jag har nyss börjat få till det, så att lockarna inte går ut efter bara ett par timmar och det är jättekul - lockat hår gör så mycket, tycker jag.

Mina tips är att köpa en locktång där du själv kan bestämma värmen och att locka på högsta värme under en kortare tid istället för länge på låg värme samt att använda riktigt bra produkter. För lockarna som jag hade igår lockade jag inte heller hela vägen in mot hårfästet, utan snurrade bara håret ungefär 2 gånger runt locktången, då ser det lite mer naturligt ut. Ta en lagom tjock slinga hår och håll i den längst ut i topparna, placera tången ungefär halvvägs in på den hårslingan och liksom snurra upp håret på tången så att topparna är det sista som rullas upp. Jag använder mig inte utav den delen av tången som man ska hålla fast slingan med när man har rullat upp allt hår på tången utan håller i håret med handen hela tiden istället - med hjälp av den tekniken får man ingen ful rand där man ser att klämman har suttit. Usch, vad svårt det är att förklara - jag kanske borde lägga upp en videoblogg om någon skulle vara intresserad av det?

Produkterna som jag använde mig av igår var:

Locktång: Braun Satin Hair Colour Curler (en stor locktång där man kan ställa in värme efter tjocklek på håret)
Volymmousse: Volume Lift Tecniart från L'oreal Proffessional i hårrötterna
Värmesskydd: Dual Personality Leave In Cream från Aussie
♦ Ansiktsprimer:
Smashbox Photo Finish Primer
Ögonlocksprimer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
♦ Foundation: från FACE i Matte-serien, nyans Nude
Concealer: Benefit Boi-ing
Puder: Sexy Mama från The Balm
Bronzer: Benefit Dallas
Rouge: NARS, nyans Orgasm
Brynfärg: Tri-Brow från Make Up Store
Ögonskuggor: Silverskugga från Too Faceds duopalett Ooh & Aah över hela ögonlocket och Kiddie Pool från Urban Decay, en mörkblå skugga med rätt mycket glitter, i globlinjen.
Mascara: L'oreal Lash Arcitect 4D
Läppglans: Isa Dora Express Star Gloss, nyans Reflecting Bloom från märkets Bridal Collection

Kommentarer
Josephine

Vad fin du är i lockat hår! Jag lockar likadant som dig, snurrar slingan runt tången istället för att klämma och rulla in, blir så mycket enklare då! :)

2011-03-27 17:30:52
http://makeuponista.se
Sofia (Heartcore)

Superfina lockar och härlig vårfräsch sminkning!

2011-03-27 17:44:18
http://www.heartcore.se
Ninni

Urtjusigt!

2011-03-27 17:49:19
http://colourbyninni.blogspot.com
Tina (Beleza)

Jättebra lock-tips och resultatet var fantastiskt fint.

2011-03-27 18:46:00
http://beleza.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Josephine: Jag lockade på det "vanliga" sättet jättelänge innan jag läste på något ställe att det var smidigare att göra såhär. Vilken skillnad!



Sofia: Tack så mycket tjejen!



Ninni: Tusen tack - vad roligt att höra!



Tina: Åh, vad glad jag blir. Det är ännu roligare att dela med sig av bilder och tips när man får så fin respons.

2011-03-27 19:39:01
Therése (Heartcore)

Otroligt tjusigt!

2011-03-27 20:38:39
http://www.heartcore.se
Veronica, Beauty Place

Therése: Tack så mycket, fina du :D

2011-03-27 20:47:16

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0