Recension: Alterna Life Solutions - Clarifying Schampoo


Date: 2011-06-25 Time: 22:10:58
Kategori: Recensioner { 2 Kommentarer }
______________________________________________________


Som några av er kanske minns råkade jag få grönt hår efter ett av de första doppen i poolen på vår bröllopsresa i Miami. Jag fick många råd om hemmakurer som kunde råda bot på det men började med att testa ett rengörande schampo som jag köpte på en hårsalong inte så långt ifrån vårt hotell. Jag tänkte att de borde vara vana vid det här problemet om det nu är så lätt att få grönt hår när man är blonderad. Jag har aldrig någonsin fått det tidigare och jag har blekt håret under 6 år och badat i pooler flera gånger under den tiden.

Frisören som jag pratade med på salongen berättade för mig att det var en hel del som kommer in till dem med samma problem som jag och att den bästa lösningen var att tvätta håret med ett rengörande schampo. Jag köpte Alternas Clarifying Schampoo i Life Solutions-serien och blev instruerad att använda den ett par-tre gånger för att få tillbaka min vanliga hårfärg. Det är viktigt att följa upp schamponeringen med mycket balsam eller en inpackning, eftersom ett sådant här schampoo torkar ut håret mer än ett vanligt.

Det gick inte riktigt lika snabbt som jag hade hoppats på att få håret återställt, men efter att ha tvättat håret varje dag i fem dagar kunde jag konstatera att mitt hår var blont och fint igen. Så mycket mer slitet eller torrt tycker jag inte att det blev, men jag öste i och för sig på med balsam efter varje tvätt. Förutom det såg jag till att skölja rent håret med vatten på flaska, för att vara helt säker på att verkligen rengöra håret och inte ha några rester kvar av något som kunde göra mitt hår grönt.

Rent kosmetiskt tycker jag inte schampot var någon höjdare, det luktar väldigt manligt - lite AXE-parfym sådär. Men det spelar mig faktiskt ingen roll eftersom det ändå var relativt enkelt att få ur den gröna nyansen ur mitt hår och det är jag väldigt tacksam för!

BETYG: BBBB+ (4+/5)

Kommentarer
Catwalkqueen

Hur lever livet som gift kvinna? =)

2011-06-25 22:22:22
http://catwalkqueen.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Catwalkqueen: Du, det är underbart och fortfarande väldigt häftigt att få kalla honom "min man" :) Gången uppför altargången var oslagbar! <3

2011-06-25 23:15:01

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0