En beauty 3a, #1


Date: 2011-01-09 Time: 10:00:00
Kategori: Blandat { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Jag hakar på LipGloss Bitch och hennes initiativ "En Beauty 3a". Jag gillar tanken med gemensamma inlägg på temabloggar, bra för inspiration som tryter med (o)jämna mellanrum och kul att läsa vad andra skriver om samma ämne. LGB är inne på femte omgången av 1Beauty3a, men jag har inte lyckats haka på förrän nu, så detta blir min #1.

"Denna gång är temat produkter som står på listan över saker som måste inhandlas inom kort. Inte så mycket vill ha denna gång utan nu är det behovet som styr."



Ny ansiktsrengöring
Står allra högst på min måste-köpa-lista just nu. När jag och min fina förlovade oss i maj 2010 bestämde jag mig för att hålla mig till samma rengöring fram till bröllopet, för att undvika att min hy reagerade dåligt eller oväntat på någon produkt och jag skulle få stå som rödfläckig, allergisk brud vid altaret. Min hy är extremt känslig mot för starkt parfymerade produkter och/eller vissa ingredienser. Nu är det drygt 4½ månad kvar till bröllopet (28 maj) och det är fortfarande Dermalogica som gäller all the way.

Schampo & Balsam
Mina hårvårdsprodukter sjunger på sista versen just nu och varje gång det händer börjar jag fundera på vilket nytt, spännande märke jag skulle vilja testa härnäst. Jag minns dock att jag använde ett schampo från Tigi för flera år sedan (när jag pluggade i Borås - det bör alltså vara ungefär 5 år sen) som jag älskade. Oatmeal & Honey hette det och det är jag lite sugen på att köpa igen, för att se om det fortfarande fungerar lika bra för mitt hår.

En bra nagelbandsolja
Inom de flesta skönhetsområden har jag redan mina favoriter eller märken och produkter som jag är nyfiken på. Nagelbandsolja är dock ett område som jag är en total nybörjare inom - jag inser bara att mina händer och naglar antagligen skulle må väldigt bra av det för tillfället. Jag blir väldigt torr om händerna på vintern och nagelbanden vill gärna "gå av". Jag tänkte därför be er, mina eminenta läsare, om hjälp på den här punkten. Era tips, råd och favoritprodukter mottas gärna bland kommentarerna!

Kommentarer
Tina (Beleza)

Men GUD jag glömde helt bort Nail Food i min beauty 3.a Tack för påminnelsen det är verkligen bara några droppar kvar i min. :)

2011-01-09 14:04:55
http://beleza.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Tina: Ja, den är en av dina absoluta favoritprodukter va? Kanske värd att prova för mig också?

2011-01-09 14:15:03
Anonym

åh va kul att du har pluggat i borås :D vart bor du nu? ^^



sv: din kommentar värmer, tack så jättemycket! kram :D

2011-01-09 15:46:41
Veronica, Beauty Place

Anonym: Borås var en underbar stad att bo i, det är nästan så att jag längtar tillbaks lite :) Nu bor jag i Göteborg sedan 1½ år tillbaks, har växt upp här men flyttade för att plugga.

2011-01-09 19:24:19
Carina

Scratch Nails Nail Food är min absoluta favorit, när det kommer till nageloljor.

2011-01-09 19:38:41
http://www.totalbeauty.se/
Linda

Det går förmodligen bra med de flesta nageloljor, de flesta gör det de ska. Men Nail food är ett säkert kort om än något dyr. CND solar oil är också bra.

Visst är det kul med gemensamma bloggämnen, det skapar gemenskap och det är roligt att se vad alla har för olika svar på samma tema.

2011-01-09 20:00:49
http://lineofbeauty.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Carina: Det är många som gillar den - jag tror nästan att det får bli den. När pengarna kommer om två veckor.



Linda: Gemensamma bloggämnen är riktigt bra. Det saknar jag från PRET-ty-nätverket. Som du skriver, det skapar gemenskap inom nischade bloggar. Tack för dina tips!

2011-01-09 20:38:12

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0