Too Faced Summer 2011 - The Bronzed Have More Fun


Date: 2011-04-20 Time: 10:00:00
Kategori: Kollektioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________


Trogna Beauty Place-läsare vet jag att jag är ett stort fan av Too Faced, särskilt av deras paletter med ögonskuggor. Deras samling av ögonskuggor vid namn Natural Eye används flitigt här hemma, det bästa är att man kan kombinera och ändra till olika varianter och intensiteter. Too Faceds ögonskuggor är väldigt lättarbetade, nästan krämiga trots att de är puderskuggor och har lagom mycket pigment.

Nog om deras tidigare paletter och skuggor. Sommarkollektionen The Bronzed Have More Fun från Too Faced är definitivt något jag kommer att kolla in när jag kommer till Miami om lite mer än en månad och kan fynda smink på Sephora eftersom dollarn är så låg. Mina favoriter i kollektionen ser du ovan.

♥ Paletten French Riviera Edition med 3 (!) av märkets bästsäljande bronzers. Classic, Matte & Gold kan man botanisera bland och kombinera med ett gyllene puder och en minivariant av Bronze Tint Face Primer.

♥ Just Bronze Tint Face Primer är väl värd en titt bara den, för vad sägs om en utjämnande primer som samtidigt ger en solkysst look? Förminskar porer och återfuktar huden samtidigt som den hjälper bassminket att sitta där det ska. Jag tror att det kan bli fräscht även utan foundation över, om den används mer som en färgad dagkräm tillsammans med lite mascara och läppglans en fin sommardag.

Lockas du  av Too Faceds sommarkollektion?

Kommentarer
Karin

Jag har beställt primern, borsten, ett rouge och ett läppglans ur kollektionen och väntar med stoor spänning på att de ska komma=)

2011-04-20 10:09:00
Josephine

Jag vill ha typ allt! ;D

2011-04-20 17:59:44
http://makeuponista.se
Veronica, Beauty Place

Karin: Wow, det var ingen dålig beställning, jag blir lite avundsjuk på dig. Du får gärna berätta vad du tyckte när du provat!



Josephine: Visst är allting väldigt lockande? Måste jag välja något så skulle det vara primern, men jag hoppas på att kunna shoppa på mig allt.

2011-04-20 18:49:02
sublim

Jag är också väldigt nyfiken på primern, hoppas att den håller vad den lovar...:)

2011-04-22 10:39:59
http://www.sublimt.se
Veronica, Beauty Place

Sublim: Det kan ju ibland bli fel när de försöker göra en dubbelprodukt som funkar som primer OCH färgad dagkräm. Men samtidigt tror jag på Too Faced, de brukar ju ha superprodukter.

2011-04-22 21:11:21
Karin

har äntligen fått min beställning=) Primern känns skön, men har bara haft den en gång än. Borsten var ganska liten, mjuk och len. Läppglanset både kändes som och smakade vanlijglass, inte illa=) Valde this is pretty, rätt mycket färg och glans, inget glitter. Fin! Rouget var inte så pigmenterat, rekommenderas att man har krämrouget under och det hade inte jag. Var guldskimmer i det, men inga stora glitterbitar utan snyggt finmalet. har det i whos your poppy.

2011-05-09 21:39:53
Veronica, Beauty Place

Karin: Åh, tack så mycket för din utförliga beskrivning. Vaniljglass lät mums! Jag bara måste lägga vantarna på den här kollektionen, särskilt efter det du skriver.

2011-05-10 19:27:58

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0