Powder Puff


Date: 2010-10-30 Time: 21:39:55
Kategori: Hårvård { 2 Kommentarer }
______________________________________________________


Powder Puff är en ny produkt, från Kevin Murphy, som ska hjälpa till att skapa volym och göra det enklare att styla håret. Skaparen bakom märket och produkten berättar själv att han kom på idén med puder genom att jobba med perukmästaren på australiensiska baletten.

Tanken och tekniken med att använda puder för att ge håret volym är ju inte helt nytt, alla har väl provat OSiS Dust It vid det här laget? Jag är dock en storkonsument av hårpuder och torrschampo, så jag tycker att det ska bli jättespännande att testa Powder Puff och se om jag kan hitta en ny favvo i den. Första intrycket är att flaskan är lite plastig men jäkligt snygg i designen i övrigt. Priset på puffen ligger på c:a 245 kronor. 

Kommentarer
Hellen

Aningen dyr tycker jag. Använder själv Powder Up Texturizer från Lanza som jag tycker är bättre än Osis och något billigare än Powder Puff (samt 1 gram mer i Lanzas produkt)

2010-11-01 10:24:29
http://lammyintown.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Hellen: Aah, nu blir jag sugen på att testa den också ju.. lyxproblem. Vad roligt att du har skaffat en blogg, den måste jag genast kolla in!

2010-11-01 20:19:07

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0