Beauty Place 5 år!


Date: 2010-11-24 Time: 20:58:24
Kategori: Allmänt { 25 Kommentarer }
______________________________________________________



HURRA, HURRA, HURRA! Jag har drivit bloggen Beauty Place i hela 5 år vid det här laget. Pinsamt nog missade jag till och med den riktiga "födelsedagen" igår, men vi firar desto mer idag istället. I helgen kommer jag dessutom att dra igång några tävlingar för att ni också ska kunna vara med och fira Beauty Place. Det är ju ni som läser som gör bloggen så rolig att utveckla och fortsätta med - därför är det självklart att jag ska dela med mig av födelsedagen till er.

När jag startade Beauty Place var det bara jag och LipGloss Bitch som skrev uteslutande om smink, sedan kom Bjooti (av Katarina - Katta Kvack) och efter det har det bara tuffat på. Idag finns det en hel uppsjö med bloggar som skriver om skönhet - flera av dem är ännu mer nischade, vissa skriver bara om nagellack, andra bara om hudvård. Det är så skoj att bloggare har blivit en så erkänd del av media idag, att vi får vara med i tidningsintervjuer och olika andra sociala sammanhang.

Jag kommer ihåg att jag hade skrivit på bloggen i ungefär en vecka när Fashionista-Johanna länkade till mig och skrev att min blogg verkade lovande. Före hade jag ett besökarantal på ungefär 5-10 stycken per dag (typ: mina vänner), efter länkningen steg det rejält, till flera hundra besökare om dagen. Det var skithäftigt och jag minns att jag var så glad att en stor bloggare såg min lilla skönhetsblogg, att hon delade med sig av sina läsare till mig.

Min inspiration har kommit och gått under åren, men än så länge tycker jag fortfarande att det är underbart roligt att blogga om skönhet & smink och att interagera med er läsare genom kommentarerna. Jag ser fram emot att fortsätta rapportera om nyheter & kollektioner, recensera produkter och tipsa om mina personliga favoriter. Är ni med mig i 5 år till? Och hur lång tid har ni följt bloggen?


Stort tack för att ni läser allihop!
 

Kommentarer
Helena / LipGloss Bitch

Hoho, vad gamla vi är! Grattis på bloggdagen gumman! Fem år till kör vi väl, minst ;)



2010-11-24 21:03:40
http://lipglossbitch.se
Tina (Beleza)

Wow grattis till 5 år! Jag minns faktiskt inte riktigt när jag först hittade hit men jag hänger såklart med i fortsättningen.

2010-11-24 21:08:37
http://beleza.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Helena/LGB: Hihi, gamla i gemet men unga i sinnet ;) Tack så mycket och klart att vi kör i minst 5 år till. Jag tänkte förresten slänga iväg ett mail till dig i dagarna, har några funderingar om bloggen som jag skulle vilja bolla med dig om det är ok?



Tina: Tack så mycket tjejen! Det känns som att åren bara rusar förbi. Tack för att du läser :)



2010-11-24 21:12:11
Honi

Grattis till 5 år, jag har följt med ett bra tag men jag kan inte komma på hur länge. Och det är klart jag hänger med under 5 till år! :)

2010-11-24 21:20:08
http://honi.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Honi: Tackar, tackar. Vad kul att du har varit med så länge - du är ju duktig på att kommentera och det är jätteroligt. Tack för att du läser.

2010-11-24 21:22:36
Marika

Grattis på 5-års dagen! Jag har ingen koll på hur länge jag har följt din blogg... men jag ser fram emot 5 år till. :D

sublim

Grattis! Jag har läst den sen starten faktiskt och hittade antagligen hit via Johanna.:-)

2010-11-24 21:54:53
http://www.sublimt.se
Veronica, Beauty Place

Marika: Tack för din kommentar och för att du läser! :)



Sublim: Wow, vad häftigt! Det är nästan värt ett pris, bara det. :)

2010-11-24 22:27:44
Wysteriia

Jag hittade din blogg ganska nyligen men la till dig på bloglovin på en gång :)

2010-11-25 17:38:11
http://Wysteriiasblogg.se
Motownjunk

Jag tycker absolut du ska köra 5 år till! Det är så tråkigt när bloggar man besöker dagligen försvinner. Jag lider fortfarande av Bjooti-chocken.. Jag tror jag har läst din blogg i 3 år, tyvärr är jag jättekass på att kommentera :/

2010-11-25 18:01:57
Veronica, Beauty Place

Wysteriia: Men åh, gulle dig! Vad roligt att du gillar bloggen.



Motownjunk: Vad skoj att du kommenterar nu då :) Det är så roligt att se ett litet avtryck av er som läser och lära känna er bättre. Usch ja, Bjooti-chocken var inget skoj.

2010-11-25 18:55:53
Li

Jag har nog hängt med i 5 år, tror jag. Har följt LGB och Bjooti i många år också. Jag hänge rmed så länge du skriver!

2010-11-25 20:44:25
Darling

Stort grattis!!

2010-11-26 08:06:29
http://finslipad.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Li: Åh, vad kul att höra! Tycker du att bloggen har utvecklats mycket under åren? Stort TACK för att du läser och för att du vill fortsätta så länge jag skriver - det betyder mycket!



Darling: Stort tack! :)

2010-11-26 21:12:03
Lisa

Grattis!

Kom nog hit via en gammal Bjooti-länkning för 2 år sedan; hennes länklista var guld värd.

2010-11-26 23:42:03
http://rugby-beauty.blogspot.com/
Mari

Grattis! Tror jag har följt din blogg i åtminstone 4 år. Tror jag hittade hit via Lipgloss bitch om jag inte minns fel. Tack för en bra blogg!

2010-11-27 15:28:58
Veronica, Beauty Place

Lisa: Tackar :) Det är kanon att vara med på någons länklista, det verkar vara många som hittar ens blogg på det viset.



Mari: Vad roligt att höra, så kul att du gillar den. Tack så mycket för din kommentar och för att du läser!

2010-11-27 15:47:51
Sandra

Jag har följt dig i 5 år :) blev inspirerad av dig o LGB att starta en egen ..snart blir min egen blogg 5 år! Tiden går:)

2010-11-27 22:06:55
http://goddessess.blogspot.com
Veronica, Beauty Place

Sandra: Det är nog en av de finaste komplimangerna man kan få :) Visst går tiden fort? Grattis i förskott till din blogg!

2010-11-27 23:41:02
Fröken Frodig

Grattis! Är inte säker på hur länge jag läst bloggen, men ett par år tror jag, kommer fortsätta läsa för jag gillar den!

2010-11-28 16:34:12
Emma

Haha, inte dåligt att fylla 5 år!

2010-11-28 21:34:59
http://emla82.blogspot.com
Nina Hansson

Grattis på 5-års dagen! En fin blogg du har!

Veronica, Beauty Place

Fröken Frodig: Tackar :) Vad roligt att du känner att du vill fortsätta läsa, då är det roligt att driva en blogg!



Emma: Nej, det du! :)



Nina: Vad snäll du är, tack. Det känns roligt att ha skrivit så länge och fortfarande vara igång.

2010-11-29 19:19:24
Kerstin

Grattis till fem års härligt bloggande! Jag har nog läst nästan så länge, tror jag =)

Veronica, Beauty Place

Kerstin: Åh, vad skoj att höra! Det är häftigt att veta att det finns personer som har hängt med så länge. Hoppas att du tycker att bloggen utvecklas hela tiden :)

2010-12-19 02:03:13

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0