Recension: Schwarzkopf OSiS Sparkler Shine Spray


Date: 2010-03-21 Time: 17:24:59
Kategori: Recensioner { 7 Kommentarer }
______________________________________________________

Glansprodukter är en jäkligt bra uppfinning, om du frågar mig. Om man avslutar sin styling med glansspray eller silikondroppar så ger den liksom frisyren det där lilla extra oomph:et. Jag har väldigt ofta hästsvans till vardags och jag drar ofta fingrarna igenom svansen med några silikondroppar för att sluta topparna och få bort frisset.

Glanssprayen Sparkler Shine Spray från Schwarzkopf OSiS är relativt ny hemma i mitt badrumsskåp - den köpte jag på köpcentrumet Allum utanför Göteborg för ett par veckor sedan när jag var där på shoppingtur med bästa kompisen. Tidigare OSiS-produkter har varit lite ojämna i resultatet för mig - vissa älskar jag och andra tycker jag är rent ut sagt helkassa, men nu slog jag till på ett "Köp 3 betala för 2"-erbjudande inne på Bellbox.

Sparkler Shine Spray sprayas över torrt hår och det räcker med ganska lite av produkten för att jag ska tycka att det räcker. Jag borstar sedan igenom håret och märker direkt att frisset lägger sig en aning och mitt hår upplevs som slätare och mer välvårdat - följsammare utan att behöva föna i en halvtimme, ungefär. Jag älskar också att glanssprayen från OSiS extraknäcker som balsamspray - det lustiga är att den är nästan bättre eller i alla fall lika bra på det området. Mitt hår känns som dagen efter en riktigt bra inpackning och det gillar jag skarpt. Allra bäst fungerar sprayen för utsläppt hår men även när jag har tofs upplever jag en viss skillnad, även om jag gärna hade sett att håret fick lite extra av den där glansen som ett riktigt välmående hår har. Det är svårt att beskriva och sätta fingret på - men om ni tänker er ungefär hur brunt hår ser ut precis efter en toning, SÅ vill jag att det ska se ut och det gör det inte riktigt.

Så till det riktigt stora minuset - lukten! Jag skojar inte när jag säger att mitt hår luktar herrparfym när jag har sprayat det med OSiS Sparkler Shine Spray. Eller... inte riktigt herrparfym heller. Mer som killparfym: AXE. Usch, säger jag bara - gör om, gör rätt Schwarzkopf! Jag fixar till det genom att spraya över mitt hår med min vanliga parfym så känns det inte mer, men jag vill att en hårprodukt ska lukta fräscht eller i alla fall som just hårprodukt. Inte killparfym. Det tror jag fler kan hålla med om. Detta drar ner betyget rejält och tillsammans med den lilla extra glansen som jag tycker saknas landar jag på ett betyg på 3.

BETYG: BBB (3/5)

Kommentarer
Jelene

Ja usch, man vill inte att hårsprayet ska lukta killparfym! Helst ska de lukta lite fruktigt tycker jag :)

2010-03-21 19:42:31
http://jelutti.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Jelene: Jag håller med dig - fruktigt eller så där "frisöraktigt" om du förstår hur jag menar?

2010-03-21 20:53:17
Kajsa Kavat

Man undrar ju verkligen hur tillverkarna tänker när det gäller parfym i hårprodukter. Det är ju oftast inte det man vill att ska dominera. Synd på en produkt som annars verkade bra.

Your Dream Closet

jag gillar nästan alla osis plus produkter !

2010-03-22 21:36:49
http://yourdreamcloset.blogg.se/
Veronica, Beauty Place

Kajsa Kavat: Ibland kan man verkligen undra. Som du säger - synd eftersom den annars är så bra. Jag rekommenderar den dock om man kan bortse från lukten och sprutar över med parfym, för produkten är kanon.



Your Dream Closet: Tänk att det kan vara så olika för olika personer :) Men tur är väl det!

2010-03-23 08:23:57
Sandra | Inspirera Mera

Vilka härliga recensioner du har gjort

2010-03-23 20:08:34
http://www.inspireramera.se
Veronica, Beauty Place

Sandra: Tack, vad roligt att du tycker om dem! Jag älskar ju din blogg så det är skoj att du hittat något du tycker om hos mig också :)

2010-03-24 07:53:30

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0