Recension: Nivea Angel Star Body Lotion


Date: 2010-12-06 Time: 20:10:44
Kategori: Recensioner { 0 Kommentarer }
______________________________________________________


Ibland inser jag att jag borde ha recenserat en produkt för alldeles för länge sedan och det känns nästan pinsamt att lägga upp mitt omdöme eftersom alla andra redan har skrivit om produkten för flera månader sedan. Skärpning på den punkten, eller vad säger ni?

Min hallondoftande body lotion från Niveas serie Angel Star är en sådan produkt som jag har planerat att skriva om länge, men där jag aldrig har fått tummen ur av någon anledning. Problemet är inte att jag inte har använt den, för det har jag gjort från och till ett bra tag nu - jag brukar varva olika lotions och butters beroende på hur torr min hy känns och hur kallt det är ute.

Angel Star är en serie som består utav shower gel, body lotion, deo och läppbalsam. Alla doftar ganska sött av hallon och såväl flaskor som innehåll är rosa i tonen, riktigt tjejigt med andra ord. Jag, som gillar söta och fruktiga lukter, diggar serien men jag kan tänka mig att det är många som känner att det går bort och känns lite för "ungt" på grund av utformningen.

Att smörja in sig med Niveas rosa body lotion känns bra och för mig är det lite som ett mellanting med lotion och butter, skulle jag vilja säga. Den är inte riktigt så tunn och "mjölkig" som vissa lotions kan vara, men inte heller lika tjock och vispad som en body butter. Den är lättabsorberad och doften kan kännas av ett par timmar efter att jag har återfuktat mig och klätt på mig. Detta är ingen bra blandning de dagar jag har parfym, tyvärr, då klashar de och det är inget jag uppskattar.

Litet minus, slutligen, för att flaskan känns lika budget som priset antyder. Plastig, billig och väldigt fantasilös i designen. Jag gillar lyxiga behållare, men det är kanske något man får leva med när priset är låga 60 kronor för en rätt rejäl flaska.

BETYG: BBB (3/5)

Kommentarer

Person:
spara?
Mail:

Web:

Text:

Trackback

Beauty Place är din perfekta mix av nyheter, recensioner & tips om smink, hudvård och hårvård. Bloggen drivs av Veronica Vigren, som älskar allt inom skönhetsområdet. Vill du annonsera hos Beauty Place? Kontakta Veronica via mailadressen nedan. F-skattsedel finns.

Kontakta Veronica: [email protected],
RSS 2.0